  • 1. Data: 2002-09-30 09:05:45
    Temat: [auteczko] jak wyjsc z sytuacji ?
    Od: Katanka <k...@i...pl>

    Kilka dni temu przyszedl ojciec i powiedzial ze 5 letniego malucha oda
    mi :)
    Powiedzial ze albo zrobimy darowizne albo umoer kupna na okolo 3000 PLN
    (maluszek jest troszke zjechany bo pracowal w lesie)
    to co zrobimy zalezy od tego ile zaplace w jednym przypadku a ile w 2.

    Czy mozecie powiedziec co dla mnie bedzie lepsze ? W ktorym przypadku
    zaplace mniej ?

    --
    \|/ Katanka | k...@i...pl ::...
    \|/ www.PlayStation2.of.pl ::...

  • 2. Data: 2002-09-30 09:18:02
    Temat: Re: [auteczko] jak wyjsc z sytuacji ?
    Od: "--vladi" <x...@i...pl>

    > Czy mozecie powiedziec co dla mnie bedzie lepsze ? W ktorym przypadku
    > zaplace mniej ?
    imho darowizna o ile w ostatnich pieciu latach nie miales innych darowizn.
    zaplacisz w takim przypadku tylko koszty przerejestrowania auta.

    vladi

  • 3. Data: 2002-09-30 09:22:17
    Od: Katanka <k...@i...pl>

    --vladi wrote:

    > imho darowizna o ile w ostatnich pieciu latach nie miales innych darowizn.
    > zaplacisz w takim przypadku tylko koszty przerejestrowania auta.

    dziekuje ...

    a jak bedzie jesli bedzie to umowa ? ile bym zaplacil ?

  • 4. Data: 2002-09-30 09:37:27
    Od: "--vladi" <x...@i...pl>

    > a jak bedzie jesli bedzie to umowa ? ile bym zaplacil ?

    2% + koszty rejestracji

    vladi

  • 5. Data: 2002-09-30 10:41:07
    Od: Katanka <k...@i...pl>

    --vladi wrote:

    > 2% + koszty rejestracji

    serdeczne dzieki :)

  • 6. Data: 2002-09-30 12:42:19
    Od: "JP" <k...@p...onet.pl>

    czyzby????

    Dz.U.97.16.89
    Art. 4 ust.1 pkt 5:
    Nabycie w drodze darowizny pieniędzy lub innych rzeczy przez osobę zaliczoną
    do I grupy podatkowej w wysokości nie przekraczającej 9.057 zł(4) od jednego
    darczyńcy, a od wielu darczyńców łącznie nie więcej niż 18.114 zł w okresie
    5 lat od daty pierwszej darowizny, jeżeli pieniądze te lub rzeczy obdarowany
    przeznaczy na wkład budowlany lub mieszkaniowy do spółdzielni, budowę lokalu
    w małym domu mieszkalnym, budowę domu jednorodzinnego albo nabycie lokalu
    mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość.

    pozdrawiam

    Karol

  • 7. Data: 2002-09-30 13:39:58
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Sep 2002, JP wrote:
    [...odp. do 'vladi*'...]
    >+ czyzby????

    Podanie wKF: odpowiedzi pisze się dużo łatwiej do odpowiedzi
    pod cytatami. A znalezione w archiwum znacznie łatwiej czyta...

> [...]
    >+ > zaplacisz w takim przypadku tylko koszty przerejestrowania auta.

    Możesz objaśnić czego dotyczy twoje "czyżby" ?
    (przypominam że mowa o MF :) za 3000zł)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-10-09 10:51:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Katanka" <k...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > (maluszek jest troszke zjechany bo pracowal w lesie)
    > to co zrobimy zalezy od tego ile zaplace w jednym przypadku a ile w 2.

    A niepomysleliscie Panstwo o
    3. ustanowienie wspolwlasnosci.....

    Zalety - nie trzeba zmieniac numerow rejestracyjnych - ponad 200 PLN,
    Sukcesja AC i OC...

    Boguslaw