    From: t...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: -> bardzo prosze o pomoc...
    Date: 28 Jan 2004 23:39:09 +0100

    Witam!

    Pracuje na etacie. Jednoczenie od 1 lipca 2003 prowadze DG (kpir, vat maly
    podatnik, metoda kasowa). Problem dotyczy wlasnie "nadinterpretacji" przeze
    mnie tej metody kasowej. Otoz w rejestrach vat ksiegowalem prawie wszystko z
    data zaplaty (f-ry kosztowe oprocz tych za telefon - te w terminie zaplaty)
    badz otrzymania naleznosci. Moj blad polegal na tym, ze do kpir takze dokumenty
    ksiegowalem z ta data, zamiast z data sprzedazy (f-ry kosztowe) badz
    wystawienia (w przypadku f-r wystawianych przeze mnie). Daje to jakby
    rozszerzenie metody kasowaj nie tylko na podatek vat, ale i podatek dochodowy
    (ale popelnielem glupote...)
    Moge te pol roku wyprostowac w dokumetach (wydrukowac kartki kpir z programu za
    poszczegolen m-ce), ale nie do konca. Jesli chodzi o deklaracje vat7k to z
    pewnoscia nic sie nie zmienia, jednak zlozylem juz pit za 2003 rok i problem
    polega na tym, ze ze wzgledu na zaksiegowanie w kpri 3 f-r kosztowych w
    styczniu br zamiast grudniu 2003 (w tym m-cu wystawione) mam o ok. 1800 zl
    mniejsze koszty w roliczeniu DG za rok 2003 (wyszedl dochod, a w rzeczywistosci
    powinna byc strata). Poradzcie mi, co zrobic. Czy zrobic korekte, czy zostawic
    sprawe jak jest? Co mi grozi, jesli zostawie jak jest (od teraz bede juz robil
    dobrze :-))). W zasadzie postapilem na swoja niekorzysc i czy to ma jakies
    znaczenie przy kontroli, czy tez blad to blad i juz - nie wazne w ktora strone?
    Czy dobrze teraz juz mysle, ze w kol. 2 kpir powinna znajdowac sie data
    sprzedazy widniejaca na f-rze badz data wystawienia f-ry (wystawiane przeze
    mnie)? A czy moze to byc data otrzymania f-ry? (INHO chyba nie). Juz calkiem
    zglupialem. Ta metoda kasowa miala ulatwic sprawe, a teraz dopiero mnie
    oswiecilo ze kasowo tak, ale tylko VAT :-((((( Straszna glopota - az wstyd sie
    przyznac :-(((
    Bardzo prosze - podpowiedzcie co powinienem zrobic? Najbardziej sklaniam sie ku
    zlozeniu korekty z czynnym zalem, ale... moze jest inne wyjscie?
    THX!

    T.