  • 1. Data: 2004-03-12 11:14:55
    Temat: bilet kwartalny w KUP?
    Od: "Canizares" <c...@w...pl>

    Witam serdecznie,

    Czy bilet kwartalny moge zaliczyc w koszty, jeśli prowadzę firmę (KPiR),
    która zajmuje się osobistym jeżdżeniem do uczniów w celu nauczania
    angielskiego tychże? :)

    Bilet kwartalny ważny jest na kwartał :), zatem czy dzielić to jakoś czy
    jednorazowo? A jeśli nie mam żadnej faktury ani imiennego rachunku tylko
    taki standardowy paragonik z kiosku?

    Będę wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam,

    Canizares
    canizares22 małpa gazeta kropka pl

  • 2. Data: 2004-03-12 12:23:59
    Temat: Re: bilet kwartalny w KUP?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Mar 2004, Canizares wrote:

    >+ Witam serdecznie,
    >+
    >+ Czy bilet kwartalny moge zaliczyc w koszty, jeœli prowadzę firmę (KPiR),
    >+ która zajmuje się osobistym jeżdżeniem do uczniów w celu nauczania
    >+ angielskiego tychże? :)

    Tego nie podejmę się skomentować :)

    >+ Bilet kwartalny ważny jest na kwartał :), zatem czy dzielić to jakoœ czy
    >+ jednorazowo?

    W ostatnim kwartale ktoś zapodał wyrok sądowy że 9na KPiR) nie trzeba :)

    >+ A jeœli nie mam żadnej faktury ani imiennego rachunku tylko
    >+ taki standardowy paragonik z kiosku?

    To idziesz "z paragonikiem" po fakturę. Zdecydowanie IMHO najlepsze
    podejście :)

    IMHO bilet kwartalny przekracza pojęcie "drobnego zakupu detalicznego".
    Nadto nie jest to "materiał" co IMHO stanowi przeszkodę...
    Jakbyś jednak chciał uznać to za "drobny zakup"... no to czytasz
    rozporządzenie ds. prowadzenia KPiR w szczególności par.12 i 13 (bodaj).
    Kiedy można wystawiać dowody wewnętrznę ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)