  • 1. Data: 2003-02-07 11:28:24
    Temat: brak kas fiskalnych do taksówek smuci niektórych
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    http://www.pb.pl/artykul.asp?SEC=PUL&ref=dzis&id=209
    625

    "Ustawa o VAT przewiduje, że kasy rejestrujące służą jedynie ewidencji obrotu i kwot
    podatku należnego. Tymczasem taksówkarze są
    zwolnieni z podatku VAT. Oznacza to, że nie występuje u nich ani obrót, ani tym
    bardziej podatek należny - wyjaśnia Zdzisław
    Modzelewski, doradca podatkowy w firmie Ernst & Young."

    "Mniej zadowoleni będą producenci kas. Nie tylko nie zarobią, ale stracą pieniądze,
    które zainwestowali w urządzenia. Dwie firmy
    uzyskały już na nie homologację. Jedną z nich jest Optimus IC.
    - Nakłady na opracowanie nowego produktu są zawsze duże. W perspektywie mieliśmy
    jednak spore zyski. W Polsce jest 100-150 tys.
    taksówkarzy. Nawet gdyby trzech lub czterech producentów podzieliło rynek, i tak
    byłby to niezły zarobek - mówi Piotr Marzec z
    Optimus IC.
    Skonstruowana przez jego firmę kasa miała kosztować 1290 zł."

  • 2. Data: 2003-02-07 11:57:50
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "berdycz" <p...@b...pl> wrote in message
> [...]
    ani tym bardziej podatek należny - wyjaśnia Zdzisław
    > Modzelewski, doradca podatkowy w firmie Ernst & Young."

    Ja tam profesorem ne jestem ani ustawy a VAT nie tworzylem, wiec gdzie mi
    tam
    do prof Modzelewsikiego....

    Ale nie slyszalem by w ustawie bylo cos o "obrocie naleznym", w zwiazku z
    tym na moj rozum
    inzynierski kasy sluzyc maja do ewidencji obrotu i ewidencji podatku
    naleznego.

    Nie wystepuje u taksowkarzy obrot nalezny - to prawda ale obrot tak...

> [...]
    > Optimus IC.
    > Skonstruowana przez jego firmę kasa miała kosztować 1290 zł."

    A skonstruowana przez inna firme NIE majacajeszce homologacji kasa
    miala kosztowac 600 czyli 300 od faksowkarza.

    DWA PELNE BAKI. i o co ten chalas ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-07 12:04:31
    Od: "Stefan" <u...@f...onet.pl>

    Nie trzeba być Modzelewskim, żeby jeszcze dodać, że taksuaże opłacają kartę
    podatkową...

    Więc po co kasa

    S (zupełnie obojętny, czy taksówki kasy będą miały, czy nie)

  • 4. Data: 2003-02-07 12:12:44
    Od: "--vladi" <x...@i...pl>

    > Ja tam profesorem ne jestem ani ustawy a VAT nie tworzylem, wiec gdzie mi
    > tam
    > do prof Modzelewsikiego....

    Zdzislaw to nie Witold

    --vladi
    ps. chyba ze jest dwoch

  • 5. Data: 2003-02-07 12:28:23
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Stefan" <u...@f...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > podatkową...
    >
    > Więc po co kasa
    >
    > S (zupełnie obojętny, czy taksówki kasy będą miały, czy nie)

    Do rejestracji OBROTU...

    A jak maja karte, to co im zalezy ?
    Mysle, zie nie maja...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-02-08 18:28:03
    Od: "Stefan" <u...@f...onet.pl>

    karta + VAt zw. = brak sensu instalaji kasy...

    Do czasu, kiedy nie wprowadzi się stawki VAT