  • 1. Data: 2011-03-07 19:08:05
    Temat: RCA podstawa wymiaru skladki zdrowotnej dla pracownika
    Od: ToM <t...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    Witam,

    Jestem początkującym w tym temacie, więc proszę o wyrozumiałość.
    Pracownik zatrudniony od stycznia br i teraz w marcu będzie płacony po
    raz pierwszy na niego ZUS ( pierwsze wynagrodzenie zostało wypłacone w
    lutym). Deklaracje ZUS RCA dla tego pracownika wykazywały wszędzie 0
    (zero). Teraz, w marcu sporządzam deklarację RCA oraz DRA i mam mały
    kłopot przy wpisywaniu podstawy wymiaru składki zdrowotnej. Czy dobrze
    myślę, że trzeba tam wpisać różnicę pomiędzy podstawą wynagrodzenia
    brutto a składkami emerytalną, rentową i chorobową finansowaną przez
    ubezpieczonego? Wynagrodzenie jest minimalne (1386zl).
    Co z FP i FGŚP w takim przypadku?

  • 2. Data: 2011-03-07 20:25:12
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 07-03-2011 20:08, ToM pisze:
> [...]
    > brutto a składkami emerytalną, rentową i chorobową finansowaną przez
    > ubezpieczonego? Wynagrodzenie jest minimalne (1386zl).

    Dobrze myslisz. 1386 - 190,02 = podstawa do zdrowotnego.
    FP - 2,45% pensji brutto (1386 x 2,45% = 33,96)
    FGSP - 0,10% pensji brutto (1386 x 0,10% = 1,39)

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-03-07 20:39:04
    Od: ToM <t...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    > Dobrze myslisz. 1386 - 190,02 = podstawa do zdrowotnego.
    > FP - 2,45% pensji brutto (1386 x 2,45% = 33,96)
    > FGSP - 0,10% pensji brutto (1386 x 0,10% = 1,39)

    Dzięki.
    Czyli jak rozumiem FP i FGSP jest w tym przypadku obowiązkowy? Płatnik
    mi tego nie podpowiada i pewnie muszę to ręcznie wprowadzić...?

    ToM

  • 4. Data: 2011-03-07 20:58:13
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 07-03-2011 21:39, ToM pisze:

    > Dzięki.
    > Czyli jak rozumiem FP i FGSP jest w tym przypadku obowiązkowy? Płatnik
    > mi tego nie podpowiada i pewnie muszę to ręcznie wprowadzić...?

    Obowiazkowy. Nie podpowiada, trzeba samemu wypelnic.
    Swoja droga, nie zawsze skladka na ubezpieczenie zdrowotne jest
    poprawnie wyliczana i trzeba korygowac. Płatnik daje 9% podstawy, ale
    poniewaz jest ona ograniczona do wysoksci zaliczki na podatek dochodowy,
    to trzeba czasami wpisac poprawna samemu.
    W kazdym razie, jezeli parcownik urlopu bezplatnego na czesc miesiaca
    nie wezie, to raczej nic nie bedziesz musial poprawiac.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-03-08 07:15:40
    Od: ToM <t...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    W dniu 2011-03-07 21:58, elephanto pisze:

> [...]
    > W kazdym razie, jezeli parcownik urlopu bezplatnego na czesc miesiaca
    > nie wezie, to raczej nic nie bedziesz musial poprawiac.

    thx

    ToM

  • 6. Data: 2011-03-08 10:15:48
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-08, o godz. 08:15:40

    ..i wysyłać osobną informację do NFZ-tu, przynajmniej parę lat temu
    takie coś funkcjonowało jeśli pamięć mnie nie myli.

    Tomek

  • 7. Data: 2011-03-08 11:17:20
    Od: ToM <t...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    W dniu 2011-03-08 11:15, tomek pisze:
    > Dnia 2011-03-08, o godz. 08:15:40

    > ..i wysyłać osobną informację do NFZ-tu, przynajmniej parę lat temu
    > takie coś funkcjonowało jeśli pamięć mnie nie myli.
    >
    > Tomek

    Jakieś szczegóły na ten temat? Jakie informacje do NFZ?

    ToM

  • 8. Data: 2011-03-08 11:53:18
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 08-03-2011 11:15, tomek pisze:

    > ..i wysyłać osobną informację do NFZ-tu, przynajmniej parę lat temu
    > takie coś funkcjonowało jeśli pamięć mnie nie myli.

    Kiedys - tak. Aktualnie - nie.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-03-08 14:32:31
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-08, o godz. 12:53:18
    elephanto <e...@c...it.gmail.com> napisał(a):

    > Kiedys - tak. Aktualnie - nie.

    O - przynajmniej tyle.
    Możesz coś bliżej napisać, tzn. co w przepisach się zmieniło
    - tak dla potomności.

    Tomek

  • 10. Data: 2011-03-08 14:33:02
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-08, o godz. 12:17:20
    ToM <t...@g...pl.WYTNIJ.TO> napisał(a):

    > Jakieś szczegóły na ten temat? Jakie informacje do NFZ?

    Już elephanto mnie wyprostował obok.

    Tomek