  • 1. Data: 2005-10-09 23:06:31
    Temat: byl sobie rolnik ..
    Od: rzopa <n...@n...pl>

    posiadajacy 10ha pola
    na pewno jest rolnikiem (iles tam lat ma gospodarstwo +jakis tam kurs UE)
    placi KRUS (400 na 3 miesiace czy cos takiego?, nie wiem)
    ma kilka swin,krowe,kury i taki tam ..slowem rolnik malorolny jakich pelno
    na naszych wsiach

    Rolnik ten czasem sprzedaje jakies swoje plony do jakiejs tam firmy gdzie
    wystawiaja mu Fakture RR z podatkiem 5% (rocznie moze na 20tys PLN)
    Rolnik ten nie skladał nigdy zeznania rocznego PIT,ani zadnych innych zeznan
    podatkowych typu VAT,itd., a kwote z faktury RR otrzymuje (o ile sie
    dogadalem) brutto na swoje konto (netto + vat 5%), ktora to z kolei wydaje
    na pampersy dla dziecka.

    Czy to naprawde tak wyglada?
    Czy nie powinien w jakis sposob odprowadzac vat? (czy go dostaje?)
    Czy nie jest zobowiazany do skladania jakis zeznan podatkowych?

    Troche mnie to zdziwilo (sam jestem na DG) i chcialem sie Was zapytac czy
    nie popelnia jakiegos bledu. Nie poto .. zeby zlozyc doniesienie o
    popelnieniu przestepstwa ale zeby sie upewnic, ze moze spac spokojnie.

    m.

  • 2. Data: 2005-10-10 12:07:34
    Temat: Re: byl sobie rolnik ..
    Od: "M." <m...@g...com.nospam>

    rzopa napisał(a):

> [...]
    > nie popelnia jakiegos bledu. Nie poto .. zeby zlozyc doniesienie o
    > popelnieniu przestepstwa ale zeby sie upewnic, ze moze spac spokojnie.

    on nie rozlicza VAT (to jest rozumiane jako zwrot ryczałtowy czy jakos tak)
    wszystko ok, tak ma być, jedynym jego obowiązkiem to przechowywanie
    faktur przez pewien okres a potem do pieca

    Pozdrawiam M.