  • 1. Data: 2005-10-09 20:51:06
    Temat: dwa rodzaje działalności
    Od: "mirek" <r...@p...onet.pl>

    Witam Państwa! Bardzo proszę o podpowiedź w następującej sprawie Prowadzą
    firmę transportową - PKPiR + VAT - zasady ogólne - rozliczam wszystko jak
    należy - Zamierzam jednak zacząć handlować poprzez serwis aukcyjny allegro -
    mam pewne wątpliwości czy aby wszystko będzie dobrze. Po pierwsze 1. Będę
    zajmował się powtarzającą się ciągłą sprzedażą jednego produktu - cena
    orientacyjna to około 100zł za 1szt. Muszę wcześniej jednak zaopatrzyć się w
    hurtowni w produkt w większej ilości - na początek planuję kupić 30szt. za
    cenę około 110zł za sztukę - dopiero w dalszej współpracy hurtownia proponuje
    dodatkowe zniżki aż cena za towar który będę u nich kupował spadnie do 90zł za
    sztukę ale muszę zakupić w sumie około 100szt. towaru. Wiem że na początku
    będzie to dla mnie nieopłacalne ale na tym to polega - później zacznę zarabiać
    małe pieniądze ale zawsze to coś. Wiem że wszelkie prowizje z allegro liczę
    jako koszt - co z wysyłką skoro za nią zapłaci klient przelewem ( towar +
    wysyłka) jak to liczyć? Jak należy policzyć podatek do US? Obecnie mam dwa do
    wpłaty - dochodowy i Vat dochodowy do 20 vat do 25 każdego miesiąca. Czy muszę
    rozszerzyć w wpisie do ewidencji moją działalnoćś skoro o handel
    elektroniczny? Na razie tyle pytań ale mam jeszcze trochę:) pzdr i czekam na
    odpowiedzi

    aha tak przykładowo proszę wyliczyć dla mojej sytuacji opisanej w poprzednim
    liscie 1.kupuję towar - netto - 81,97 brutto 100zł Vat- 18.03 2.sprzedaję
    towar netto 73,77 brutto 90 vat- 16,23 3. sprzedaję towar netto 90,16 brutto
    110 vat- 19,84. Czy jak kupię drożej a sprzedam taniej to czy płacę
    jakikolwiek podatek? Proszę o wyliczenia ile zapłacę podatku w sytuacji 2 i 3
    pzdr