  • 1. Data: 2006-08-06 20:23:14
    Temat: castorama - wydawanie faktur na podstawie paragonu
    Od: "bombardier" <b...@y...com>

    Witam

    czy jak nie zdąrze w ciągu 7 dni zgłosić się z paragonem to nie mam już
    zadnego prawa aby uzyskac fakture (dla firmy)?

    myslalem ze termin wystawienia jest do 7 dni ale przeciez odebrac moge
    pozniej czy to sprytne zagranie marketow takich jak castorama aby uciec
    przed vatem????

  • 2. Data: 2006-08-06 20:35:19
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "bombardier" <b...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zadnego prawa aby uzyskac fakture (dla firmy)?
    >
    > myslalem ze termin wystawienia jest do 7 dni ale przeciez odebrac moge

    A jakim cudem mieliby Ci wystawić fakturę przed 7 dniem, skoro zgłosiłeś się
    później?

    >czy to sprytne zagranie marketow takich jak castorama aby uciec przed
    >vatem????

    Niby w jaki sposób mieliby uciec przed vatem wystawiając paragon a nie
    fakturę?

  • 3. Data: 2006-08-07 08:51:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Aug 2006, bombardier wrote:

    > myslalem ze termin wystawienia jest do 7 dni ale przeciez odebrac moge
    > pozniej

    Przecież żeby wystawić "fakturę do paragonu" trzeba mieć w garści
    oryginał tego paragonu. Wystawienie f-ry bez odebrania oryginału
    paragony to prośba o samobójstwo podatkowe :>
    Jak mieli Ci wystawić skoro nie zostawiłeś im paragonu?

    > czy to sprytne zagranie marketow takich jak castorama aby uciec przed
    > vatem????

    Hm... a na paragonie VATu nie było??
    :O

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-08-07 09:41:03
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "bombardier" <b...@y...com> napisał w wiadomości
    > czy jak nie zdąrze w ciągu 7 dni zgłosić się z paragonem to nie mam już
    > zadnego prawa aby uzyskac fakture (dla firmy)?

    a ja sie spotkałem z interpretacją US, że 7 dni ma sie na wystawienie faktury od
    momentu takiego prośby o fakture
    czyli po miesiącu nawet możesz dostać fakture na podstawie paragonu i sprzedawca
    ma 7 dni na jej wystawienie

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-08-07 19:22:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Aug 2006, gasper wrote:

    > a ja sie spotkałem z interpretacją US, że 7 dni ma sie na wystawienie faktury
    > od momentu takiego prośby o fakture

    ...ale czy "na firmę"?
    Powiedzmy: ktoś chciał f-rę żeby sobie ulgę remontową odliczyć...
    Bo "na firmę" jest w przepisie że ma być do 7 dni od wydania towaru lub
    wykonania usługi. Pewnie na to się powołali.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-08-07 22:52:45
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Bo "na firmę" jest w przepisie że ma być do 7 dni od wydania towaru lub
    > wykonania usługi. Pewnie na to się powołali.

    tylko jak sprawdzić czy to jest na firme czy nie - bez wpisu DG niemożliwe
    mówie o osobach fizycznych prowadzących DG
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-08-08 20:32:51
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 8 Aug 2006 00:52:45 +0200, "gasper" <g...@p...comp>
    wrote:

    >tylko jak sprawdzić czy to jest na firme czy nie - bez wpisu DG niemożliwe
    >mówie o osobach fizycznych prowadzących DG
    Nie widze logiki w Twojej wypowiedzi. Jesli klient ma wieksze
    uprawnienia (dluzszy czas na wystawienie FV) jako "nie na firme" to
    bedzie chcial "nie na firme". A skoro mowi ze "nie na firme" to nie ma
    mowy o sprawdzaniu wpisu do ewidencji :) Co innego gdyby wieksze
    uprawnienia mial jako "firma".

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 8. Data: 2006-08-08 20:49:57
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bedzie chcial "nie na firme". A skoro mowi ze "nie na firme" to nie ma
    > mowy o sprawdzaniu wpisu do ewidencji :) Co innego gdyby wieksze

    to może jasniej napisze:

    kupiłeś coś na paragon i chcesz fakture na firme - idziesz do sprzedawcy po
    miesiącu i mówisz, że chcesz fakture - a oni Cie pytają czy na firme czy nie
    nie są w stanie Cie zweryfokować - Tobie na fakturze na firme wystarczy Twoje
    imie i nazwisko i NIP

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-08-08 21:02:04
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 8 Aug 2006 22:49:57 +0200, "gasper" <g...@p...comp>
    wrote:

> [...]
    >nie są w stanie Cie zweryfokować - Tobie na fakturze na firme wystarczy Twoje
    Zgadzam sie. Odczytalem Twoja wypowiedz z innego punktu widzenia niz
    napisales :)

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 10. Data: 2006-08-09 21:27:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Aug 2006, gasper wrote:

> [...]
    > nie są w stanie Cie zweryfokować - Tobie na fakturze na firme wystarczy Twoje

    Wszystko pasuje.
    Do momentu kontroli VAT - bo faktura jest nieprawidłowa (data wystawienia
    późniejsza niż 7 dni od sprzedaży) więc jest p. zaczepienia do braku
    prawa odliczenia VAT.
    Po tym jak widziałem jak "dochodowcy" trzepali papiery, to sądzę że ci od
    VATu takiego szczegółu nie przeoczą.
    Oczywiście można podywagować o zażądaniu duplikatu :) - wtedy sprawdzenie
    musi być krzyżowe żeby taki przypadek "wyszedł".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)