    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: castorama - wydawanie faktur na podstawie paragonu
    Date: Wed, 9 Aug 2006 23:27:55 +0200

    On Tue, 8 Aug 2006, gasper wrote:

    > Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał
    >
    > to może jasniej napisze:
    >
    > kupiłeś coś na paragon i chcesz fakture na firme - idziesz do sprzedawcy po
    > miesiącu i mówisz, że chcesz fakture - a oni Cie pytają czy na firme czy nie
    > nie są w stanie Cie zweryfokować - Tobie na fakturze na firme wystarczy Twoje
    > imie i nazwisko i NIP

    Wszystko pasuje.
    Do momentu kontroli VAT - bo faktura jest nieprawidłowa (data wystawienia
    późniejsza niż 7 dni od sprzedaży) więc jest p. zaczepienia do braku
    prawa odliczenia VAT.
    Po tym jak widziałem jak "dochodowcy" trzepali papiery, to sądzę że ci od
    VATu takiego szczegółu nie przeoczą.
    Oczywiście można podywagować o zażądaniu duplikatu :) - wtedy sprawdzenie
    musi być krzyżowe żeby taki przypadek "wyszedł".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)