  • 1. Data: 2002-11-20 08:15:56
    Temat: cesja
    Od: "heth" <h...@p...onet.pl>

    Zarzad Wspolnoty Mieszkaniowej ubezpieczył od ognia i innych zdarzen
    losowych nieruchomosc ktorej jestem wspolwlascielem (odrebna K.W.).
    Comiesieczna skladka jest wliczana w czynsz.
    Czy Zarząd może mi odmowic dokonania cesji czesci polisy na rzecz banku
    hipotecznego?
    Jaka jest podstawa prawna sprzeciwu Zarzadu Wspólnoty?

    Po kilkutygodniowych bojach z Zarzadem bylem zmuszony ubezpieczyc ponownie
    tylko swoja czesc budynku wielorodzinego i dokonac cesji. Zdaje sobie
    sprawe, ze ewentualne odszkodowanie moze byc tylko jedno. Kto je otrzyma
    Wspolnota czy ja?

    PZDR
    heth

  • 2. Data: 2002-11-20 21:28:15
    Temat: Re: cesja
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Nov 2002, heth wrote:
    [...]
    >+ Po kilkutygodniowych bojach z Zarzadem bylem zmuszony ubezpieczyc ponownie
    >+ tylko swoja czesc budynku wielorodzinego i dokonac cesji.

    Zeznam że AdRem mam mało do powiedzenia, ale ponieważ:

    >+ Zdaje sobie sprawe, ze ewentualne odszkodowanie moze byc tylko jedno.

    ...IMHO sprawa wcale tak nie wygląda, bo AFAIK
    a. tylko *suma odszkodowań* nie może przewyższyć utraconej wartości
    b. musisz ubezpieczycieli wzajemnie informować o zażądanych/uzyskanych
    odszkodowaniach (aby mieli kontrolę nad "a")
    ...i widać że sprawa się komplikuje w kwestiach wybitnie niepodatkowych !

    >+ Kto je otrzyma Wspolnota czy ja?

    Oto jest pytanie.... IMO w sam raz na grupę poziom wyżej :)
    (tj. *.prawo !)
    Wyjdzie na to że "hipoposiadacz" :) (bank ?) będzie się
    szarpał ze Wspólnotą kto ma prawo odbudować swoją część :)

    Pozdrowienia, Gotfryd