  • 1. Data: 2002-11-20 07:48:42
    Temat: Zwrot VAT
    Od: "Eltra" <z...@p...onet.pl>

    Od XII ub r. przenoszę VAT na nast okresy - mam prawo. Bo f-ma budowlana,
    sprzedaż w części 7%.
    Chcę wnieść o zwrot VAT-u.
    US mówi, że mam robic korekty.
    Hm..- wszak istnieje instytucja przenoszenia, choćby po to, żeby
    skompensować VAT nalezny - kiedy obrót większy.
    Zagwozdka, bo za IX - byłby VAT do zapłaty z odsetką, a nadwyżka u nich
    lezy.
    Co zrobić?

  • 2. Data: 2002-11-20 21:19:32
    Temat: Re: Zwrot VAT
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Nov 2002, Eltra wrote:

    Mam prośbę: rozZIPuj ten teskt, bo tak skompresowałeś
    że rozkodować nie umiem ;) !

    >+ Od XII ub r. przenoszę VAT na nast okresy - mam prawo. Bo f-ma budowlana,
    >+ sprzedaż w części 7%.
    >+ Chcę wnieść o zwrot VAT-u.

    Jak dotąd:
    - do "przenoszenia" prawo mają wszyscy, więc ty też.
    - nie zaznaczasz czy/że chodzi ci o prawo do zwrotu (a nie przenoszenia)

    >+ US mówi, że mam robic korekty.

    *DO CZEGO* ?

> [...]
    >+ skompensować VAT nalezny - kiedy obrót większy.
    >+ Zagwozdka, bo za IX - byłby VAT do zapłaty z odsetką, a nadwyżka u nich

    Moment.
    1. "u nich" lezy VAT nadwyżka VAT naliczonego nad należnym ?
    2. ty masz VAT do odliczenia ?
    3. ...a oVATowany przychód (w tym miesiącu) osiągnąłeś ??

    Bo ja nie rozumiem do końca, ale ponieważ pamiętam pułapkę
    (sam się załapałem :>) - to podejrzewam że może być tak
    iż masz nadwyżkę ale jednocześnie nie masz sprzedaży -
    a w ustawie "tak napisali" że odliczenie VAT następuje
    *jeśli jest przychód* (w danym miesiącu) !
    Może być tak że masz (np. duży koszt, ale nie ŚT) sporo
    VATu "do utopienia" - ale nic nie sprzedałeś. No to leży
    i czeka... :(
    Ale to mi *nie* objasnia jak mogłeś doprowadzić do sytuacji,
    że masz *zaległy* VAT jednocześnie z "nadpłaconym" !

    Tak poza konkursem - to do VATu "odzyskiwalnego skutkiem
    sprzedaży poniżej 22%" jest ograniczenie pt. "zwrot tylko
    od VATu z zapłaconych faktur" - ale o tym nie wspominasz.

    >+ Co zrobić?

    Sobie - przydzielić kawę (albo "inny podobnie działający..." ;))
    Grupie - objaśnić.
    A USowi... 'się okaże' ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-11-20 22:18:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > Może być tak że masz (np. duży koszt, ale nie ŚT) sporo
    > VATu "do utopienia" - ale nic nie sprzedałeś. No to leży

    Chyba raczej, ma sprzedaż, ale za małą ze stawką mniejszą
    niż 22%, żeby odebrać całość nadwyżki.
    Trzeba było odbierać jak był obrót z preferencyjnymi
    stawkami.

    > Ale to mi *nie* objasnia jak mogłeś doprowadzić do sytuacji,
    > że masz *zaległy* VAT jednocześnie z "nadpłaconym" !

    No właśnie :-)

    Sprzedawać.

    CEZ

  • 4. Data: 2002-11-21 12:37:25
    Od: "Eltra" <z...@p...onet.pl>

    > *DO CZEGO* ?

    Już doszłam. Sorry, że zagmatwiłam, ale nie pasowała mi ta "korekta".

    Specyfika branży - to sezonowość robót, szczyt obrotów pod koniec roku,
    doświadczenie wskazywało, że VAT się kompensuje, a jeśli nadwyżka to warto
    ją zostawić właśnie na XII (budżetówka się budzi i na gwałt wydaje
    pieniądze, coby nie przepadły).
    Budzi się i teraz w kryzysie, ale nie dla wszytkich starcza...:(

    Bywa tak:
    Materiały kupuję w X a roboty kończę w XII. VAT naliczony odliczam w X,
    ale należy płacę za XII, stąd nadwyżka.

    Myślałam, że proste jak drut:
    za X wołam o zwrot za jakieś miesiące - obliczam co i jak ( do tych właśnie
    22% od obrotów ze st 7%)., i czy f-ry zapłacone.

    Chodzi jednak o to , ze okresem rozliczeniowym jest miesiąc i mogłoby się
    zdarzyć, że gdzieś jest do zapłacenia, albo f-ry nieuregulowane. Dla
    porządku jednak, US ma rację.

    Korekty grzecznie zrobiłam. Akurat podregulowałam ten nieszczęsny IX
    (zrezygnowałam z 1-go zwrotu).
    I znów, kurcze no właśnie, problem z zapłaconymi f-rami.
    Wg starej regulacji - do IX , można było mieć niezapłacone, wtedy
    obowiązywał zwykły termin oczekiwania 60 dni.
    Wg nowej, chcesz zwrot, ureguluj wszystkie, lub w/g Modzelewskiego żądaj
    zwrotu do wys. zapłaconych (w VAT) f-rach.

    Moj problem, to niezapłacone f-y w VIII.
    Czy obowiązuje mnie stara regulacja, czy nowa?
    Myślę, że stara, w US znów zdania podzielone.

    A i jeszce jeden (i to chyba zasadniczy).
    W XII. 2001 r. wystawiłam f-rę, duużą na szpital, zapłaconą odwrotnie (coby
    zdążyć wydać celowe fundusze), protokół zakończenia robót w owym XII, a
    roboty skończone w I (Fabryka przysyła z opóźnieniem materiały).
    Akurat Vat z tych materiałów wychodzi mi w II (w I brak sprzedaży). Tu nie
    proszę o zwrot. Duży przekręt - jakby sprawdzali? (że F-a wystawiona
    wcześniej a VAT z tych faktur odliczam później)
    Ech , życie..

    Anita