  • 1. Data: 2002-11-20 08:14:08
    Temat: ZUS zaległe składki
    Od: "Pio" <p...@g...pl>

    Pytanie może już bywało ale nie mam mozliwości ściągnięcia
    archiwum, dlatego proszę o wyrozumiałość.
    Chodzi o składki których ZUS nie przekazuje do II filaru. Każdy otrzymuje
    od swojego towarzystwa (funduszu) zestawienie składek za dany rok. I na
    pewno każdy
    zauważył tam braki 2 lub 3 a może i więcej składek rocznie.
    W związku z tym pytania:
    - czy zdarzyły się już przypadki (i czy jest mozliwe) pozwanie ZUSu do sądu
    o zwrot tych składek oraz odsetek i odszkodowań za utracone zyski? (przecież
    fundusze inwestują moje pieniądze prawda?)
    - jeśli na powyższe odpowiedź jest negatywana to czy należy i można
    zwracać się do ZUSu o przekazanie tych składek i odsetek do funduszy?
    Czy można spowodować aby ZUS się przede mną rozliczył z tego? No i czy w
    ogóle
    ZUS reaguje na to? A jeśli można to proszę o poradę jak ten proces uczynić
    skutecznym.
    - czy istnieje okres po którym ZUS nie uwzględni moich roszczeń jeśli się
    nie upomnę
    o te zaległe składki?
    - czy ZUS ma ustawowy obowiązek 2tygodniowej reakcji na pismo również w
    takiej sprawie?

    Pozdrawiam i z góry dziekuję.

  • 2. Data: 2002-11-20 12:36:28
    Temat: Re: ZUS zaległe składki
    Od: "Baśka" <b...@p...pl>

    Wyślij pismo do centrali ZUS w 00-701 W-wie ul. Czerniakowska 16
    zatytułowane: wezwanie d przekazania składek do OFE
    w związku ze stwierdzeniem braku naleznych składek za okres..... z tytułu
    ubezp. emerytalnego na moim rachunku nr..... w otwartym funduszu..........,
    wzywam do niezwłocznego przekazania zaległych składek wraz z należnymi
    odsetkami do funduszu którego jestem członkiem.
    informuję ,że dysponuję dokumentami świadczącymi o przekazaniu przez
    płatnika naleznych składek za wymieniony okres, jak również wykazującymi
    brak owych składek na moim rachunku.
    na pewno się odezwą.
    baśka

  • 3. Data: 2002-11-20 12:59:02
    Temat: Odp: ZUS zaległe składki
    Od: "Pio" <p...@g...pl>

    serdeczne dzięki
    zrobię tak

    Użytkownik Baśka <b...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:arg06a$beq$...@n...tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-11-28 20:56:29
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > o zwrot tych składek oraz odsetek i odszkodowań
    za utracone zyski? (przecież
    > fundusze inwestują moje pieniądze prawda?)

    inwestują ale z róznym skutkiem ;) i może się
    okazac że to co zus przeleje - jak wreszcie ten
    nieszczęsny system zacznie funkcjonować - to
    bedzie więcej niż z FE (zus też zapłaci karne
    odsetki, zus czyli nasze pieniądze, z budżetu);
    ktos kiedys pisał o złożeniu doniesienia do
    prokuratury o zabór mienia czy jakos tak. IMO,
    takie działanie ma sens jeżeli wpłaciłeś składki a
    one się nie znalażły na włąściwych kontach typowo
    zusowskich i zus odmawia ci np. wydania
    potwierddzenia o niezaleganiu ze składkami a tobie
    jest to potrzebne do brania udziału w przetargach

    > zwracać się do ZUSu o przekazanie tych składek i
    odsetek do funduszy?

    nie daj sie zwieść paniom z zusu że oni i tak za
    wszystko zapłacą bo może sie okazać że sprawa sie
    przedawni i zobaczymy fige z makiem a wysyłanie
    pism, protestów, odwołań ten termin przesówa lub
    wstrzymuje

    > Czy można spowodować aby ZUS się przede mną
    rozliczył z tego?

    Przeczytaj sobie odpowiedź Kraba w tym wątku
    , wynika z niego że nawet jakby chciał i dokopał
    sie do twoich papierów (a maja tego ooogrooomne
    ilości) to system prokomu im na to nie pozwoli

    > No i czy w
    > ogóle ZUS reaguje na to?

    Na mój wniosek w podobnej sprawie (za dwa miesiące
    nie wpłyneła składka do FE) dostałem odpowiedź
    odpowiedzieli dokładnie po upływie 2 miesięcy
    (minus jedn dzień bo opieraja sie na KPA - sprawa
    straaaaszznieee skoooompliikowwwana) że nie sa w
    stanie odpowiedzieć ;)) dokąd nie uzyskaja danych
    z Centralnej bazy Kompleksowego Systemu
    Informatycznego ... no i że za zwłoki przepraszają
    ;))

    nastepne pismo przysło chyba za następne dwa m-ce
    jak nie dłużej, długie, mocno przepraszające i
    tłumaczące że i owszem należy się ale ze względu
    .... jak i na ogromna olość spraw tego typu nie sa
    w stanie skorygowac tego teraz ale zwóca w
    przyszłości z odsetkami

    jak zrobiłeś chociaż mały bląd w zeznaniu DRA to
    bez odsetek (ale chyba tylko do czasu złożenia
    odwołania ?

    > A jeśli można to proszę o poradę jak ten proces
    uczynić
    > skutecznym.

    Czekać i modlic sie za ZUS i za Prokom

    > - czy istnieje okres po którym ZUS nie uwzględni
    moich roszczeń jeśli się
    > nie upomnę o te zaległe składki?

    Tak jak napisałem powyżej ale konkrety to chyba w
    KC należałoby znaleźć, zresztą ostanio GW
    publikowała pisam i artykuły na ten temat bo część
    skłądek może przepaść i to całkiem legalnie.

    > - czy ZUS ma ustawowy obowiązek 2tygodniowej
    reakcji na pismo również w
    > takiej sprawie?

    IMO, na pewno działąja wg KPA tak jak wyżej dla
    spraw skomplikowanych ;)) maksymalnie długir
    terminy

    Pozdr.
    Sark