  • 1. Data: 2014-01-17 20:53:06
    Temat: cesja umow/cesja dzialalnosci gospodarczej ?
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    pisze w tym dziale gdyz jakos bardziej grupa skojarzona z dzialalnoscia
    gospodarcza...

    otoż, mam zawarte umowy w trybie uzp, prowadze dzialalnosc gospodarcza
    jednoosobowo. przyszlo mi na mysl (hipotetycznie) aby zakonczyc
    dzialalnosc ale nie chcialbym aby w niebyt poszly dochodowe kontrakty,
    pozawieranie w trybie ustawy prawo zamowien publicznych.

    mam wiec pytania:
    - czy jest mozliwe wskazanie innego wykonawcy ktory kontynuowalby
    przedmiot umowy do czasu zakonczenia okresu na jaki zostala zawarta ?
    - czy przepisy dopuszczaja taki warant czy raczej jest to niewykonalne i
    narazony bylbym na kary w zwiazku z rozwiazaniem umowy z przyczyny
    lezacej po mojej stronie ?
    - zakladam wariant taki, ze ktos z rodziny uruchamia dg i nastepuje np.
    cesja takiej umowy...

    sytuacja bylaby prosta gdybym byl w spolce, po prostu bym z niej
    wystapil i ktos inny by wszedl w jej sklad, firma nadal mialaby
    "osobowosc" i swiadczyla uslugi objete umowa...

  • 2. Data: 2014-01-22 22:32:02
    Temat: Re: cesja umow/cesja dzialalnosci gospodarczej ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Jan 2014, news wrote:

> [...]
    > - czy jest mozliwe wskazanie innego wykonawcy ktory kontynuowalby przedmiot
    > umowy do czasu zakonczenia okresu na jaki zostala zawarta ?

    Musiałby istnieć przepis szczegółowy który by takie coś dopuszczał.
    Co do zasady - nie, a wynika to z przepisów ogólnych, 519KC: wierzyciel
    musi wyrazić zgodę na zmianę dłużnika.
    Tu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,6585
    ,20120428,zmiana-wierzyciela-lub-dluznika.html

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2014-01-25 00:05:38
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

> [...]
    > Tu:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,6585
    ,20120428,zmiana-wierzyciela-lub-dluznika.html

    hm... relacja do zmiany wierzyciel-dluznik to zrozumiale, zgoda wymagana
    ale czy w swietle przepisow uzp jest do dopuszczalne juz po fakcie tzn
    umowa w trakcie realizacji, czyli zamowienie wygrala firma x ale po
    jakims czasie usluge swiadczy i umowe realizuje firma y (na tych samych
    warunkach)... obie firmy spelniaja warunki uwzglednione w siwz.

    ?