  • 1. Data: 2014-01-16 19:01:03
    Temat: jak mocniej karac za prace...
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    Nasz rzad, ustawodawca, fiskus jest w tym mistrzem

    "Nowelizacja ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych wprowadza nie
    tylko ozusowanie wszystkich umów zlecenia. Inna rewolucyjna zmiana ma
    polegać na tym, iż za źle naliczone składki odpowie... ubezpieczony."

    "(...) Jeżeli do opłacania składek (...) jest zobowiązany więcej niż
    jeden płatnik składek, ubezpieczony jest zobowiązany zawiadomić
    wszystkich płatników składek o wysokości podstawy wymiaru składek u
    poszczególnych płatników. Za skutki błędnego zawiadomienia powodującego
    nieopłacenie należnych składek (...) odpowiada ubezpieczony."

    Powyższy przepis rodzi kilka poważnych konsekwencji. Osoba wykonująca
    pracę dla kilku zleceniodawców, będzie musiała bowiem informować każdego
    z nich o wysokości wynagrodzenia uzyskiwanego u innych zleceniodawców.

    Bo ubezpieczonego latwiej ukarac, firma to ma dzial ksiegowy, prawnikow,
    wiec sie wywinie, a taki Jan Kowalski dostanie kare juz fiskus bogatszy.

    http://zus.pox.pl/zus/pracownik-odpowie-za-zle-nalic
    zone-skladki.htm

    "Czy nowe przepisy przyczynią się do poprawy sytuacji osób zatrudnionych
    na podstawie umów zlecenia? To raczej wątpliwe, biorąc pod uwagę
    oczywisty spadek wynagrodzeń z tego tytułu. Z powodu nowych obowiązków
    dokumentacyjnych na pewno jednak przybędzie pracy w działach kadrowych
    oraz... w ZUS-ie. "

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 2. Data: 2014-01-16 22:37:51
    Temat: Re: jak mocniej karac za prace...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Jan 2014, hikikomorisan wrote:

    > Powyższy przepis rodzi kilka poważnych konsekwencji.
    > Osoba wykonująca pracę dla kilku zleceniodawców,
    > będzie musiała bowiem informować każdego z nich
    > o wysokości wynagrodzenia uzyskiwanego u innych zleceniodawców.

    Słuszna uwaga.
    Już konieczność zgłaszania pracodawcy faktu uzyskiwania przychodów
    od których przysługiwały odliczenia była powodem wątpliwości
    pracowników (takich z umowy o pracę), właśnie pt. "pracodawca
    będzie podejrzewał że mam DG, a nie chcę żeby wiedział".

    > Bo ubezpieczonego latwiej ukarac, firma to ma dzial ksiegowy, prawnikow, wiec
    > sie wywinie, a taki Jan Kowalski dostanie kare juz fiskus bogatszy.

    Wychodzi, że jedynym rozwiązaniem, separującym konieczność obiegu
    informacji *przez* zleceniobiorcę jest po prostu płacenie własnych
    składek przez tegoż zleceniobiorcę.
    Plus uboczny: manualnie odczuwalna wysokość składek.

    Jakoś tak.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2014-01-16 23:48:54
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    Jest jeszcze gorzej, bo posuna sie do ozusowania umow o dzielo.

    http://wolnemedia.net/gospodarka/tusk-chce-ograbic-t
    worcow/

  • 4. Data: 2014-01-17 00:10:07
    Od: grzeda <p...@N...eu>

    > Wychodzi, że jedynym rozwiązaniem, separującym konieczność obiegu
    > informacji *przez* zleceniobiorcę jest po prostu płacenie własnych
    > składek przez tegoż zleceniobiorcę.

    Zanotowalibysmy wtedy drastyczny spadek wplywajacej kasy, choc dziwnym
    wydaje sie fakt, ze pracodawca ponosi koszty ksiegowe co by zaplacic
    dochodowy i zus za pracownika. Wszedzie tak jest, czy tylko u nas?

    No i jeszcze jedno pytanie. Czy w cywilizowanych krajach jest przymus
    comiesiecznego kredytowania fiskusa przez pracujacych, czy moze jest
    mozliwosci placenia na koniec roku calosci?

    pozdr
    PG

  • 5. Data: 2014-01-17 01:41:58
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 17 Jan 2014 00:10:07 +0100, grzeda <p...@N...eu>
    wrote:

    >No i jeszcze jedno pytanie. Czy w cywilizowanych krajach jest przymus
    >comiesiecznego kredytowania fiskusa przez pracujacych, czy moze jest
    >mozliwosci placenia na koniec roku calosci?

    Nie wiem czy USA jest cywilizowane czy nie, ale odpowiadam: tak.

    Sa dwa rodzaje pobierania pieneidzy: W-2 i 1099

    Przy W-2 (etat) obowiazek pobierania ciazy na pracodawcy; na
    parcobiorcy ciazy ustalenie wysokiosci odpisu. Pobiera sie co miesiac,
    z pensji. Jezeli odpisze sie za malo, przyjdzie doplacac, a jak sie
    odpisze duzo za malo, zaplaci sie kare.

    W przypadku 1099 (umowa o dzielo) tzreba placic samemu skaldki
    ikwartalne; znow jak sie zaplaci za malo to tzreba doplacic, a jak
    duzo za malo to tzreba zaplacic kare. Jezeli sie nie zarabia, a ma sie
    na widoku 1099 tzreba placic kwartalne zaliczki.

    Ja mialem taki przypadek ze podpisaalem umowe 1099 na miesiac w
    grudniu. Musialem zapalcic kare bo nie odprowadzilem zaliczki w
    pierwszym, drugim i tzrecim kwartale

    A.L.

  • 6. Data: 2014-01-17 09:56:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Jan 2014, A.L. wrote:

> [...]
    >
    > Ja mialem taki przypadek ze podpisaalem umowe 1099 na miesiac
    > w grudniu. Musialem zapalcic kare bo nie odprowadzilem zaliczki

    Czyli poziom głupoty podobny, tylko w innym miejscu.
    Przypomnę, w polskim dochodowym podobny kwiatek jest przy przychodach
    z "działów specjalnych" produkcji rolnej. A przynajmniej był, dyskusja
    była na grupie.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2014-01-17 11:54:32
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-01-17 00:10, grzeda pisze:

> [...]
    >
    > No i jeszcze jedno pytanie. Czy w cywilizowanych krajach jest przymus
    > comiesiecznego kredytowania fiskusa przez pracujacych,

    Dlaczego kredytowania?
    Przecież dochód uzyskujesz co miesiąc więc co miesiąc odprowadzane są od
    tego podatki. Kredytowanie byłoby gdybyś co miesiąc płacił podatek a
    dochód uzyskiwał dopiero na koniec roku.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2014-01-17 12:02:45
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 17.01.2014 11:54, Mario wrote:

    > Dlaczego kredytowania?
    > Przecież dochód uzyskujesz co miesiąc więc co miesiąc odprowadzane są od
    > tego podatki. Kredytowanie byłoby gdybyś co miesiąc płacił podatek a
    > dochód uzyskiwał dopiero na koniec roku.

    hehehehehehehehehe

    tak to tylko w idealnej kulistej sytuacji...

    Gotfryd prostuj co mi sie wydaje:

    - umowy o dzielo - obowiazek podatkowy zgledem fiskusa pojawia sie u
    zleceniobiorcy i zleceniodawcy w momencie zaplaty dlatego przestalem
    placic na styku miesiecy, bo bankowe sesje kir powodowaly, ze zaplacone
    ode mnie 31 a dotarlo 1 nastepnego miesiaca

    - umowy zlecenia - nie wiem

    - vat - fak! ;) przepisy sie zmieniaja, ale do tej pory bylo ze jak w
    styczniu wystawiam fv, to musze zaplacic VAT w lutym, nawet jak kase
    odzyskam od kontrahenta w czerwcu dopiero

    to jest kredytowanie.

    kretynskie, bo ubijajace wiekszosc malych firm pracujacych dla duzych firm

  • 9. Data: 2014-01-17 13:39:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-01-17, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > placic na styku miesiecy, bo bankowe sesje kir powodowaly, ze zaplacone
    > ode mnie 31 a dotarlo 1 nastepnego miesiaca

    Metoda kasowa.

    > - umowy zlecenia - nie wiem

    Jak wyżej. Metoda kasowa.
    O ILE mówimy o osobach nie prowadzących działalności gospodarczej.

    > - vat - fak! ;) przepisy sie zmieniaja, ale do tej pory bylo ze jak w
    > styczniu wystawiam fv, to musze zaplacic VAT w lutym, nawet jak kase
    > odzyskam od kontrahenta w czerwcu dopiero

    To przejdź na metodę kasową. To też "do tej pory było".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2014-01-17 14:26:56
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 17.01.2014 13:39, Wojciech Bancer wrote:

    > To przejdź na metodę kasową. To też "do tej pory było".

    Wole postraszyc sadem i komornikiem ;)