  • 1. Data: 2012-12-27 22:58:02
    Temat: cło w KPiR
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam,

    1os.DG+KPiR+VAT+UE, zasady ogólne,

    Kupiłem towar w USA i zastanawiam się jak teraz zaksięgować zapłacone cło?
    Czy mogę np. dodać cło do wartości towaru przeliczonej już na PLN (f-a
    wewnętrzna) i razem zaksiegować w kolumnie 10. jako zakup towaru?
    Czy może w kolumnie 11. czyli koszty uboczne zakupu?
    Czy wartość towaru do KPiR przeliczam na PLN wg kursu średniego NBP z dnia
    poprzedzającego dzień wystawienia faktury zakupu czy wg kursu z dokumentów
    celnych?
    A jeśli to pierwsze to wówczas do KPiR samo netto a do rejestru VAT oddzielnie
    sam zapłacony vat?

    A tak BTW czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego vat obliczany jest za wartość
    towaru+cło?
    Czy cło to nie jest podatek? Czy to nie jest nakładanie podatku od podatku?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2012-12-27 23:46:09
    Temat: Re: cło w KPiR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Dec 2012, Piotr wrote:

    > A tak BTW czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego vat obliczany jest
    > za wartość towaru+cło?

    Bo tak.
    *TUP*
    Może być? (w roli wyjaśnienia :D)

    > Czy cło to nie jest podatek? Czy to nie jest nakładanie podatku od podatku?

    A jest zakaz nakładania podatku od podatku?
    Przecież akcyza jest nakładana na podobnej zasadzie (najpierw akcyza a na
    całość VAT), do tego od momentu zrobienia wyjątku w PCC tak samo może się
    zdarzyć przy PCC plus VAT. Pewnie da się tego sporo zestawić.

    Niestety Konstutucja dostała referendalne "tak" mimo niewpisania zasady
    blokującej stos podatkowy oraz paru innych :> (w tym zakazu planowania
    deficytu).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-12-29 18:03:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Bo tak.
    > *TUP*
    > Może być? (w roli wyjaśnienia :D)

    Ale dlaczego chcesz tupać tutaj? :-)
    Podstawą opodatkowania VAT w imporcie jest wartość
    celna powiększona o cło. Tak jest w ustawie. Tutaj trzeba zatupać.

    Zdziwić to pytającego może
    jeszcze definicja wartości celnej
    (tu dojdzie koszt transportu, ubezpieczenia i paru innych dupereli,
    ale to już pewnie zobaczył na SADzie)

  • 4. Data: 2012-12-29 22:58:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Dec 2012, cef wrote:

    > Ale dlaczego chcesz tupać tutaj? :-)
    > Podstawą opodatkowania VAT w imporcie jest wartość
    > celna powiększona o cło. Tak jest w ustawie. Tutaj trzeba zatupać.

    Pytanie zmierzało wyraźnie w tę stronę, dlaczego tak jest w ustawie.
    No to odpowiedziałem wg nalepszej wiedzy ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-12-30 03:07:19
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości :

    > Zdziwić to pytającego może
    > jeszcze definicja wartości celnej
    > (tu dojdzie koszt transportu, ubezpieczenia i paru innych dupereli,
    > ale to już pewnie zobaczył na SADzie)

    właśnie zobaczyłem :(