  • 1. Data: 2012-12-21 19:45:24
    Temat: Podatek od nieruchomości przy najmie
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Taki przypadek:
    Nie prowadzę DG, mam dom i garaż.
    Firma chce ode mnie wynająć garaż i jedno pomieszczenie w domu na cele
    własnej działalności.
    Czy po wynajęciu tych pomieszczeń będę nadal płacił normalny podatek od
    nieruchomości i od garażu, czy mam zastosować stawkę, jak za lokale z
    działalnością gosp. (podatek dużo wyższy)? Poza tym, że wynajmę nic się
    nie zmienia - garaż nadal będzie garażem, a pokój pokojem, z tym że
    wykorzystanym jako biuro.
    Jacek

  • 2. Data: 2012-12-21 19:49:58
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości przy najmie
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-21 19:45, Jacek pisze:
    > Taki przypadek:
    > Nie prowadzę DG, mam dom i garaż.
    > Firma chce ode mnie wynająć garaż i jedno pomieszczenie w domu na cele
    > własnej działalności.

    Wybacz niemerytoryczną odpowiedź, a raczej pytanie -
    Księgowość prowadzisz sobie sam, czy masz BR/księgową?
    Jeśli to drugie, to pytaj jego/ją. Za to mu płacisz.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2012-12-21 20:35:06
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-12-21 19:49, maruda pisze:
    > Wybacz niemerytoryczną odpowiedź
    Wybaczam ;-)
    , a raczej pytanie - Księgowość prowadzisz sobie sam, czy masz BR/księgową?
    > Jeśli to drugie, to pytaj jego/ją. Za to mu płacisz
    A jaka to księgowość? Raz na rok wypełnić pit 37? Sam robię.
    Poza tym opinia jednego człowieka to tylko jedna opinia.
    W Grupie / kupie siła. Tak mi się przedświątecznie coś roi.
    Jacek

  • 4. Data: 2012-12-21 20:55:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    maruda wrote:

    > Wybacz niemerytoryczną odpowiedź, a raczej pytanie -
    > Księgowość prowadzisz sobie sam, czy masz BR/księgową?
    > Jeśli to drugie, to pytaj jego/ją. Za to mu płacisz.

    No niezupełnie.
    W przypadku najczęstszym płaci się za poprawne i zgodne z przepisami
    prowadzenie księgi czy rejestrów. A dokumenty dostarcza klient.
    Jakie dokumenty, taka księgowość.
    Musi być solidna opłata za prowadzenie, żeby komuś chciało się w jej ramach
    jeszcze doradzać klientowi cobędziedlaniego najlepsze i o jakie papierki ma
    zadbać.