  • 1. Data: 2005-11-10 21:49:41
    Temat: co grozi za...
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Witam.
    Mam pytanie.
    Miałem jako osoba fizyczna wynajętego murarza. Bez żadnej umowy pisemnej. No
    i oczywiście bez rachunku o czym nie wiedziałem wcześniej. Ponieważ ten
    człowiek nieźle mi namieszał nie chcę być mu dłużny. Czy mogę zgłosić np do
    Urzędu skarbowego(albo do kogo?) że robił u mnie a teraz nie chce mi dać
    faktury (rachunku, umowy o dzieło) a co się z tym wiąże nie odprowadził
    podatku od dochodu Pieniądze mu zapłaciłem z ręki do ręki zgodnie z umową.

    Bardzo proszę o jakieś sugestie

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2005-11-10 22:59:18
    Temat: Re: co grozi za...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dl0fb2$51h$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Powiadom ich, że gość świadczy usługi bez zgłoszenia działalności
    gospodarczej (tylko wcześniej sprawdź to w gminie).

  • 3. Data: 2005-11-11 10:38:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Nov 2005, Robert Tomasik wrote:

    O, zaglądasz :)

    > Powiadom ich, że gość świadczy usługi bez zgłoszenia działalności
    > gospodarczej (tylko wcześniej sprawdź to w gminie).

    No niby tak. Pytanie - jakie ma dowody ?
    Na piśmie nic ("nic temu panu nie robilem, on mi nic nie
    zapłacił bo i za co, niech pokaże dowód zapłaty").
    Jedyne co mógłby jak mniemam zdobyć to zeznania świadków
    (sąsiedzi na przykład).
    Dobrze myślę ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-11-11 11:56:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zapłacił bo i za co, niech pokaże dowód zapłaty").
    > Jedyne co mógłby jak mniemam zdobyć to zeznania świadków

    Bardzo dobrze.

  • 5. Data: 2005-11-11 18:59:06
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > zapłacił bo i za co, niech pokaże dowód zapłaty").
    > Jedyne co mógłby jak mniemam zdobyć to zeznania świadków

    Sąsiedzi widzieli. Widziała rodzina. Widziała inna ekipa która pracowała.
    Fakt zapłaty widzieli moi rodzice.

    Czy takie dowody będą wystarczające?

    --
    PawełJ