  • 1. Data: 2004-03-16 21:42:34
    Temat: co to jest SAD?
    Od: "hamon" <h...@p...onet.pl>

    witam:)
    zamierzam wlasnie wyslac przesylke do USa jako firma i napisali mi, ze
    oprocz faktury ma im przedstawic SAD (i nie chodzi tu o SĄD oczywiscie) -
    ale co to jest wlasciwie:'((
    z gory dzieki za pomoc
    pozdr
    szymon

  • 2. Data: 2004-03-16 22:20:13
    Temat: Re: co to jest SAD?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "hamon" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamierzam wlasnie wyslac przesylke do USa jako firma i napisali mi, ze
    > oprocz faktury ma im przedstawic SAD (i nie chodzi tu o SĄD oczywiscie) -

    Jednolity Dokument Administracyjny
    do dokonywania złoszeń celnych w formie pisemnej
    DU 117/2001 poz 1250

  • 3. Data: 2004-03-16 22:23:52
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    hamon <h...@p...onet.pl> wrote:
    > zamierzam wlasnie wyslac przesylke do USa jako firma i napisali mi, ze
    > oprocz faktury ma im przedstawic SAD (i nie chodzi tu o SĄD oczywiscie) -
    > ale co to jest wlasciwie:'((

    Dokument potrzebny do odprawy celnej. Jeśli robisz to pierwszy raz, to
    daj to lepiej jakiejś agencji celnej. Zazwyczaj biorą 50 zł za samo
    wypełnienie i ok. 100 zł za całą obsługę (czyli odprawienie przesyłki -
    - inaczej sam postoisz w kolejce do celnika, który jęcząc, narzekając
    i stękając łaskawie odprawi przesyłkę - czasami w ciągu 10 min., czasami
    w ciągu 2h - zależnie od humoru).

    P.

  • 4. Data: 2004-03-17 08:44:58
    Od: "hamon" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - inaczej sam postoisz w kolejce do celnika, który jęcząc, narzekając
    > i stękając łaskawie odprawi przesyłkę - czasami w ciągu 10 min., czasami

    dzieki wielkie:) tak wlasnie robie (choc ma to kosztowac ok 250zl) ale coz,
    nie mam w tym wprawy, i do Wawy mam daleko wiec prawaie i tak na jedno
    wyjdzie w kosztach
    pozdr
    szymon