  • 1. Data: 2006-01-02 22:49:00
    Temat: co zrobic zeby byc wspolwlascicielem auta
    Od: "kolin82" <k...@o...pl>

    Kupilem auto i zarejestrowalem na tescia, ale chcial bym byc teraz jego
    wspolwlascicielem co mam zrobic i gdzie ?

    Oczywiscie chcial bym to zalatwic mozliwie najnizszym kosztem...

    POzdrawiam
    Kolin

  • 2. Data: 2006-01-02 22:58:29
    Temat: Re: co zrobic zeby byc wspolwlascicielem auta
    Od: "ed" <c...@t...pl>

    > Kupilem auto i zarejestrowalem na tescia, ale chcial bym byc teraz jego
    > wspolwlascicielem co mam zrobic i gdzie ?
    >
    > Oczywiscie chcial bym to zalatwic mozliwie najnizszym kosztem...

    z tesciem idz do wydziału komunikacji wypełnij wniosek, ponies wymagane
    oplaty(nie sa wysokie).

    ..jeszcze tesc musi się zgodzic:)

  • 3. Data: 2006-01-02 23:49:49
    Od: Marcin Pyśniak <m...@w...pl>

    Użytkownik "kolin82" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Kupilem auto i zarejestrowalem na tescia, ale chcial bym byc teraz jego
    > wspolwlascicielem co mam zrobic i gdzie ?
    >
    > Oczywiscie chcial bym to zalatwic mozliwie najnizszym kosztem...

    Przerabialem to niedawno przy kontynuacji OC w innym tow. ubezp.,
    dopisywałem ojca jako współwłaściciela by mieć 3x tańsze OC:

    1. US - umowa darowizny części samochodu (np. 20% wartosci) na nowego
    współwłaściciela. Do pewnego progu za taka darowizne nie płaci się podatku!
    Zwróć na to uwagę, zapytaj w US.

    2. WK - wpisanie współwłaściciela do dowodu.

    Koszty: znaczki skarbowe. Czas: wyrobisz się w ciągu 1 dnia.

    Pozdrowienia,

    Marcin Pyśniak

  • 4. Data: 2006-01-02 23:53:52
    Od: Marcin Pyśniak <m...@w...pl>

    Choć może i da się to zrobić bez darowizny? (ja musiałem, bo przepisywałem
    umowę OC na ojca) - prosta sprawa: zadzwoń do swojego Wydziału Komunikacji,
    tam Ci powiedzą.

  • 5. Data: 2006-01-03 09:15:49
    Od: Agaton <g...@w...pl>

    Marcin Pyśniak napisał(a):

    > 1. US - umowa darowizny części samochodu (np. 20% wartosci) na nowego
    > współwłaściciela. Do pewnego progu za taka darowizne nie płaci się podatku!
    > Zwróć na to uwagę, zapytaj w US.

    Przy pokrewieństwie I stopnia do kwoty 9500.-PLN nie płaci się podatku
    od darowizny.
    Agaton

  • 6. Data: 2006-01-03 12:32:00
    Od: "Pawe3" <p...@v...pl>

> [...]
    > wspolwlascicielem co mam zrobic i gdzie ?
    >
    > Oczywiscie chcial bym to zalatwic mozliwie najnizszym kosztem...

    a wlasnie, jezeli nie ma 25 lat i ojciec dopisze mnie jako wspolwlasciciel
    to czy oc wzrosnie, czy pozostanie na takiej samej stopie?