  • 1. Data: 2002-07-19 20:01:56
    Temat: czy moge odliczyć np. 4 karty graficzne w danym roku ?
    Od: "rafi" <z...@2...pl>

    Mam pytanko : czy mogę odliczać w danym roku takie same czesci komputerowe ?
    np. 4 karty graficzne, albo 2 dyski twarde ?

  • 2. Data: 2002-07-19 20:39:20
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    ech rafi - spytaj sie jakos inaczej - od czego chcesz odliczac?
    chyba, ze fundujesz nam jakas zgadywanke ?

  • 3. Data: 2002-07-20 06:29:35
    Od: "rafi" <z...@2...pl>

    ech rafi - spytaj sie jakos inaczej - od czego chcesz odliczac?
    chyba, ze fundujesz nam jakas zgadywanke ?

    od podatku dochodowego od osób fizycznych oczywiście, a od czego jeszcze
    można ?

  • 4. Data: 2002-07-20 10:46:33
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 20 Jul 2002 08:29:35 +0200, "rafi" <z...@2...pl>
    zakodował:

    > od podatku dochodowego od osób fizycznych oczywiście, a od czego jeszcze
    >można ?

    Dobrze. Teraz myślimy dalej. Osoba fizyczna - OK. Podatek dochodowy -
    OK. Jeszcze jak powiesz, czy prowadzisz działalność gospodarczą, ile
    masz komputerów i co na nich robisz, czy pracujesz na etat i czy do
    tej pracypotrzebujesz kompa, to po dalszych pytaniach może ktoś da Ci
    wiarygodną odpowiedź ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-07-20 12:05:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 19 Jul 2002 22:01:56 +0200), "rafi"
    <z...@2...pl> był(a) napisał(a):

    >Mam pytanko : czy mogę odliczać w danym roku takie same czesci komputerowe ?
    >np. 4 karty graficzne,

    No jeśli to umotywujesz... Np do 4 komputerów. Przecież masz je
    wpisane w EW lub ŚT. Jeśli masz jeden komputer, to zapewne musisz
    jakoś zezłomować poprzednią kartę.

    >albo 2 dyski twarde ?

    No tutaj możesz dokładać nawet do jednego, jeśli taka Twoja chęć.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2002-07-20 13:36:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Jul 2002, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ >np. 4 karty graficzne,
    >+
    >+ No jeśli to umotywujesz... Np do 4 komputerów. Przecież masz je

    W kwestii formalnej: przecież nie wiemy czy chce je odliczać:
    - w ramach DG
    - w ramach stosunku pracy
    - próbowac upchnąć w koszty umowy o dzieło (dość podejrzane)
    -...jeszcze inaczej....

    >+ Jeśli masz jeden komputer, to zapewne musisz
    >+ jakoś zezłomować poprzednią kartę.

    Zgłaszam sprzeciw !
    1.
    IMO na 2 kartach działa się bardzo dobrze, tylko dobrze
    mieć jeszcze drugi monitor ;>
    2.
    Jeśli chce odliczyć jako "instrument naukowy" (jako pracownik)
    to z niczego nie musi się tłumaczyć - mógł sprzedać, podarować
    [chyba że była to droga karta], schować do szuflady...ustawa
    nie wymaga "użytkowania" w takim przypadku, wystarczy kupić !
    Jakby to było ŚT.. hm... !
    *Chyba* może schować do szuflady i wyłączyć dany element
    z amortyzacji, wyrzucać IMHO nie trzeba :)
    Właśnie skojarzyłem że można się do mnie o kilka złotych (słownie)
    przyczepić: najpierw kupiłem nową obudowę a dopiero później
    sprzedałem starą ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-07-22 23:02:04
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 20 Jul 2002 15:36:04 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > W kwestii formalnej: przecież nie wiemy czy chce je odliczać:

    To racja.

    >- w ramach DG

    No to może.

    >- w ramach stosunku pracy

    No to nie może.

    >-...jeszcze inaczej....

    To racja. Zboczenie zawodowe... Jak gość chce odliczać:
    jedna karta, dwie kart, trzy karty, cztery karty
    eine HDD, Zwei HDD
    to w zasadzie może nawet zwai und funfciś... (szajse, wymowa jeszcze,
    ale pisownia dno :-)

    > Zgłaszam sprzeciw !
    >1.
    > IMO na 2 kartach działa się bardzo dobrze,

    Jeśli jest taka możliwość... Nie pomyślalem o tym...

> [...]
    >[chyba że była to droga karta], schować do szuflady...ustawa
    >nie wymaga "użytkowania" w takim przypadku, wystarczy kupić !

    Jednakowoż ustawa nie pozwala na odliczenie karty graficznej, więc...

  • 8. Data: 2002-07-23 01:00:11
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 23 Jul 2002 01:02:04 +0200, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> zakodował:

    >Jednakowoż ustawa nie pozwala na odliczenie karty graficznej, więc...

    Nie ustawa (bo takimi drobiazgami, jaką kartę można odliczać a jakiej
    nie się nie zajmuje), tylko rozporządzenie wymienia poszczególne
    pomoce naukowe które można odliczać. Karta graficzna jest wymieniona w
    poz. 152 załącznika do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z
    dnia 27 grudnia 2001 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie
    określenia rodzajów przyrządów i pomocy naukowych, których zakup
    uprawnia do odliczenia poniesionych wydatków od podatku dochodowego.

    Czyli jak najbardziej można odliczać od podatku dochodowego od osób
    fizycznych nie prowadzących działalności.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775