  • 1. Data: 2003-02-16 10:37:33
    Temat: czy moge sama sobie przekazac sprzet?
    Od: "Katarzyna Kozlowska" <k...@d...pl>

    Witam,

    Kupilam komputer zanim rozpoczelam dzialalnosc, a wykorzystuje go do
    prowadzonej dzialalnosci gospodarczej. Czy moge ja ( jako os. fizyczna,
    ktora ma w posiadaniu ten sprzet ) przekazac sobie jako firmie ten komputer
    i wliczyc go w koszty prowadzenia dzialalnosci?
    I jaka wartosc mam przyjac tego sprzetu? I czy powinnam do tego spisac jakas
    umowe ( sama ze soba?!! ) i odprowadzic podatek?

    Prosze o pomoc, bo w US mi mowili za kazdym razem cos innego...
    Moze jakies ustawy mi podpowiecie, zebym miala podkladke, jak sie beda
    czepiac.
    --
    Pozdrawiam,

    Katarzyna Kozlowska

  • 2. Data: 2003-02-17 11:17:55
    Temat: Re: czy moge sama sobie przekazac sprzet?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Katarzyna Kozlowska" <k...@d...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Prosze o pomoc, bo w US mi mowili za kazdym razem cos innego...
    > Moze jakies ustawy mi podpowiecie, zebym miala podkladke, jak sie beda

    Moze bawili sei we wrozke podobnie, jak probuje Pani sklonic do tego nas.

    Wg mnie JESLI jest pani "podatnikiem" to komputer nalezacy do podatnika
    moze pani bez zadnych oplat uzywac w DG.

    JESLI chcialaby Pani aby byl on skladnikiem majatku w prowadzonej
    dzialanosci
    trzeba by wyznaczyc jego wartosc poczatkowa.

    Boguslaw.

  • 3. Data: 2003-02-17 18:14:01
    Od: "Katarzyna Kozlowska" <k...@d...pl>

    Ok, moze zle zaczelam- prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza.
    Komputer nabylam jeszcze przed jej zalozeniem. Chcialam go "przekazac"
    swojej firmie, zeby wliczyc go w koszty prowadzonej dzialalnosci. Mam sama
    sobie napisac jakis dokument przekazania i okreslic w nim wartosc poczatkowa
    sprzetu? Czy jest to jakos sprecyzowane?
    Co powinnam zrobic, aby wprowadzic komputer na stan firmy?

    Katarzyna Kozlowska

  • 4. Data: 2003-02-19 10:19:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Feb 2003, Katarzyna Kozlowska wrote:

    >+ Ok, moze zle zaczelam

    Owszem: najlepiej zaczynać tekstem który cytujesz o później
    go komentować :)

> [...]
    >+ sobie napisac jakis dokument przekazania i okreslic w nim wartosc poczatkowa
    >+ sprzetu? Czy jest to jakos sprecyzowane?

    Owszem, są dwa przypadki pierwszego kroku postępowania i dla przypadku
    drugiego dwie opinie :)

    I krok (wycena).
    1. Nie masz rachunków.
    Wyceniasz wg "wartości rynkowej". Osobiście po takiej wycenie
    schowałem do archiwum cenniki sprzętu (w tym nowego) porównywalnej
    klasy. Przechodzisz do II
    2. Masz rachunki.
    Opinia 1: postępujesz jak w 1.
    Opinia 2: zgodnie z literalną treścią ustawy wyceniasz wg rachunków
    (biorąc faktycznie zapłaconą wartość brutto).
    Odmiana opinii 2: od wartości z rachunków usiłujesz odliczyć
    wirtualną amortyzację (wg mnie brak podstaw - amortyzacja jest
    odliczana tylko przy "używaniu w DG" - również o ile nie
    stanowi KUP, np. przy ryczałcie)
    II. Patrzysz czy wartość przekracza 3500 zł
    1. Jeśli tak - zaliczasz do ŚT i czytasz w archiwum *.podatki jaki
    najlepszy rodzaj amortyzacji wylosować :>
    2. Jeśli nie - zaliczasz do ŚT i jw *lub* zaliczasz do ŚT i wrzucasz
    w amortyzację jednorazową *lub* zaliczasz do wyposażenia
    3. Jeśli nie zaliczasz do ŚT to patrzysz czy przekracza 1500zł
    Jeśli tak - wpisujesz do EW.
    Jeśli nie - według uznania wpisujesz do EW albo i nie, tak i tak
    stanowi koszt.

    >+ Co powinnam zrobic, aby wprowadzic komputer na stan firmy?

    Wybrać z powyższych :)

    pzdr, Gotfryd