  • 1. Data: 2005-11-20 19:33:39
    Temat: czy musze byc VATowcem?
    Od: Adam Piotrowski <f...@a...pl>

    Witajcie,
    mam DG na zasadach ogólnych, sprzedaję usługi, wypełniam PIT5, rocznie
    rozliczam się razem z żoną, ale w tym roku wystawiłem już rachunki na
    prawie 35.000 zł, a do końca roku będzie ze 40.000.
    Czy powinienem w związku z tym coś zrobić, bo jakoś nie mogę dojść do łądu
    z informacjami na www.
    Od jakiej kwoty mam zaczęć coś robić, i co należy w US wypełnić?
    --
    Adam Piotrowski
    www.pajacyk.pl

  • 2. Data: 2005-11-21 06:29:44
    Temat: Re: czy musze byc VATowcem?
    Od: "gfox" <g...@o...pl>

    http://vat.pl/pages/i/539.php

  • 3. Data: 2005-11-21 21:28:31
    Od: Adam Piotrowski <f...@a...pl>

    Dnia Mon, 21 Nov 2005 07:29:44 +0100, gfox napisał(a):

    > http://vat.pl/pages/i/539.php

    OK, dzięki, poprosiłbym jednak o dodatkowe wyjaśnienia:
    1. czy te 39200 (obrót netto, bez vat) to dla mnie suma wystawionych
    rachunków,
    2. czy może koszty uzyskania przychodu też się jakoś wlicza,
    3. czy może chodzi o sumę rachunków minus zapłacone zaliczki na podatek?

    --
    Adam Piotrowski
    www.pajacyk.pl

  • 4. Data: 2005-11-22 05:13:01
    Od: "gfox" <g...@o...pl>

> [...]
    > 2. czy może koszty uzyskania przychodu też się jakoś wlicza,
    > 3. czy może chodzi o sumę rachunków minus zapłacone zaliczki na podatek?

    Wartosc 39200 to jest suma wystawionych rachunkow. Jest netto gdyz nie
    jestes vatowcem wiec wszytko co wystawiasz to dla Ciebie jakby netto. Koszty
    uzyskania przychodu i zaliczki na podatek nie maja z tym nic wspolnego, te
    rzeczy bierzesz pod uwage gdy obliczasz czy aby nie przekroczyles drugiego
    progu podatkowego i nie musisz placic podatku 30% ;).