  • 1. Data: 2004-05-01 07:29:55
    Temat: czy musze skladac zeznanie podatkowe.
    Od: "pakiet" <z...@x...wp.pl>

    Wiem ze już jest po 30 kwietnia ale czy jeśli w 2003 roku otrzymałem tylko
    900 zł z tytułu zapłaty za staż absolwencki to czy musze składać zeznanie
    podatkowe.
    ( została pobrana zaliczka na podatek około 50 zł )
    powiedzmy ze nie będę się ubiegać o jej zwrot.

    pozdrawiam
    zbych

  • 2. Data: 2004-05-01 10:18:35
    Temat: Re: czy musze skladac zeznanie podatkowe.
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "pakiet" <z...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatkowe.
    > ( została pobrana zaliczka na podatek około 50 zł )
    > powiedzmy ze nie będę się ubiegać o jej zwrot.

    Nie jestem specjalistą, ale z wysłuchanych przeze mnie komentarzy
    specjalistów wynika, że powinieneś był złożyć zeznanie podatkowe, ponieważ
    została potrącona zaliczka na podatek dochodowy.
    Gdyby zaliczka na podatek nie została potrącona, to można nie składać
    zeznania, jeżeli nie została przekroczona kwota wolna od podatku, ale PIT
    można było złożyć i US przyjmował.
    Jak najszybciej trzeba wypełnić PIT i, być może, mimo opóźnienia podatek
    zostanie zwrócony.
    Aby uniknąć kary najlepiej dołączyć pismo wyjaśniające przyczyny
    opóźnienia, w którym należy wyrazić "czynny żal" z powodu swojego
    zaniedbania i niedotrzymania terminu.

    Pozdrawiam

    wa