  • 1. Data: 2004-05-01 11:38:30
    Temat: Donos...
    Od: "Leszek" <t...@d...spamerow.pl>

    Witam,
    Mam niezly rebus. W zeszlym roku zarobilem na pewnych drobnych uslugach na
    lewo jakies 1000PLN. Nie mialem zarejestrowanej dzialalnosci gospodarczej.
    Oczywiscie ktos mnie podpierdolil do Urzedu Skarbowego (konkurencja, albo
    dobry przyjaciel ;-) i wlasnie dostalem wezwanie. Co mi moga zrobic? Jak z
    nimi gadac? Mial ktos podobny przypadek?
    Dodam, ze w niedalekiej przyszlosci mialem zamiar to zarejestrowac i ruszyc
    pelna para. Nawet od paru miesiecy mam profesjonalna strone internetowa
    oferujaca moje uslugi - zalozylem ja aby zbadac zapotrzebowanie rynku na
    moje uslugi. Nie bedzie to moj gwozdz do trumny? Czy samo reklamowanie
    dzialalnosci juz jest przestepstwem. Czy umawianie sie na usluge za kilka
    miesiecy do przodu bez zalozonej w danej chwili dzialalnosci gospodarczej
    juz jest przestepstwem? (bo juz uwowilem sie przez internet z kims na taka
    usluge za kilka stów na wrzesien - mogla to byc prowokacja US?)
    --
    Pozdrawiam,
    Leszek

  • 2. Data: 2004-05-01 14:31:44
    Temat: Re: Donos...
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

[...]

    mozesz baaardzo wysoka kare zaplacic

[...]

    A nie mogles pobierac platnosci np poprzez firme phonesat, ?
    Podpisalbys umowe jako osoba fizyczna, fakt ze biora bardzo duza prowizje,
    ale podatek oni placa, Ty otzrymujesz kwote netto twojej czesci,
    a w momencie otwarcia DG zmienil bys platnosc na PayU

[...]

    skoro Ci nie zaplacili to nie w tym nic zlego.

    P.

  • 3. Data: 2004-05-01 14:48:00
    Od: "Leszek" <t...@d...spamerow.pl>

    > mozesz baaardzo wysoka kare zaplacic

    Tzn. ile 1000, 10000, 50000?
    PS: Jesli nie ma jakichkolwiek dowodow, ze ktos mi cos zaplacil, tylko same
    domysly, to cos mi moga zrobic?

    Pozdrawiam,
    Leszek

  • 4. Data: 2004-05-01 14:57:28
    Od: "Dawid Partyka" <d...@n...poczta.onet.pl>

    > Tzn. ile 1000, 10000, 50000?
    > PS: Jesli nie ma jakichkolwiek dowodow, ze ktos mi cos zaplacil, tylko
    same
    > domysly, to cos mi moga zrobic?

    Jesli nie miałes przelewów na konto to sie wypieraj wszytkeigo. mow tylko ze
    mam strone, ale niema klientow wiec strona sobie tylko lerzy na necie

  • 5. Data: 2004-05-01 20:19:54
    Od: "Leszek" <t...@d...spamerow.pl>

    > Jesli nie miałes przelewów na konto to sie wypieraj wszytkeigo. mow tylko
    ze
    > mam strone, ale niema klientow wiec strona sobie tylko lerzy na necie

    Szczerze mowiac to tak wlasnie jest, tylko czy US mi w to uwierzy, bo nie
    takich oni tam pewnie przerabiali ;-)
    Poza konkursem - czy instytucje takie jak US moga czytac czyjas poczte
    elektroniczna?

    Pozdr,
    Leszek

  • 6. Data: 2004-05-01 20:43:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 May 2004, Leszek wrote:
    [...]
    >+ Mial ktos podobny przypadek?

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&safe=off&th=536
    1ad5e70505fa9&rnum=1

    Sprawdź w okolicy czy Patrycja napisała jak się skończyło, bo nie
    pamiętam.

    >+ Czy samo reklamowanie
    >+ dzialalnosci juz jest przestepstwem.

    Nawet jeśli, to chyba nie skarbowym :]
    Natomiast *prowadzenie* niezgłoszonej to co innego...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-05-02 00:25:56
    Od: "martiN" <m...@o...pl>

    > On Sat, 1 May 2004, Leszek wrote:
    > [...]

    Ja bym się podpisał pod wypowiedzią Dawida. Jak nie ma dowodów, to nie ma
    sprawy. Tylko umiejętnie prowadź rozmowę w US i się nie bój-jesteś NIEWINNY!
    Założenie strony www to nie przestępstwo ( a jak ktoś by Ci taką założył a
    Ty byś o tym niewiedział?). Jestem po Twojej stronie, tylko masz być pewny
    siebie i NIEWINNY. Popatrz na "mistrzów", którzy robią przekręty na oczach
    milionów Polaków i NIC. Wiesz, ale to nie to że jestem za "przekręcaniem",
    tylko nie daj się i nie bądź "ciotą", bo jak wyczują, że coś nie tak, to
    odbiorą z XXXXXX rekompensatą, że niby dla Skarbu Państwa a później
    dowiadujesz się, że zasiłek dla upośledzonego dziecka to 42pln miesięcznie
    itd etc....aaaa szkoda gadać....

    Pozdro martiN

  • 8. Data: 2004-05-02 08:55:30
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    :
[...]

    jezeli maja nakaz to niestety.

    ale poczte mozesz wykasowac, i z serwera i wykasowac plik z poczta w OUTLOOK
    (jezeli uzywasz), najlepiej zrob to programem ERASER (darmowy,poszukaj na
    necie)

    Wine trzeba udowodnic, tzn Ty musisz udowodnic z kad masz dochody, ale US
    musi udowodnic ze Ty rzeczywiscie jakies tam dochody masz, sam konfident nie
    wystarczy.

    P.

  • 9. Data: 2004-05-02 09:34:01
    Od: "..::Michal::.." <u...@o...pl>

    A czy naprawdę nikt nie widzi jakiejś winy tego Pana?
    Ja płace podatki i wszelkie inne opłaty (sądowe itp) i jakoś musze żyć.
    Żyjemy w państwie prawa i wszyscy muszą te prawo przestrzegać, czy jest ono
    super czy nie.
    Jeśli ten Pan byłby moją konkurencją to tez bym sie raczej nie zastanawiał.
    Bo każdy chce jakoś zarobić na utrzymanie rodziny, płacąc podatki, opłaty i
    inne koszty naprawdę ciezko konkurowac z szarą strefą.

    A co do tego przypadku to sam donos nie wystarczy, prawdopodobnie mają coś
    jeszcze, moze sprzedaleś coś temu "kapusiowi" ??

    --
    ..::michal::..

  • 10. Data: 2004-05-02 20:35:59
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    "..::Michal::.." <u...@o...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > A co do tego przypadku to sam donos nie wystarczy, prawdopodobnie mają coś
    > jeszcze, moze sprzedaleś coś temu "kapusiowi" ??
    Drogi Michale...

    Jak zapewne zauwazyles chodzi o 1.000,00 PLN i raczej dosc wystraszonego
    czlowieka.
    Z wypowiedzi wynika takze, ze raczej wyksztalcony, ze raczej chce uczciwie
    pracowac itd...
    Owszem, generalnie rzecz ujmujac oszukal i znajac nasze wspaniale polskie
    prawo dostanie taka kare, ze nie dosc, ze nie rozpocznie dzialalnosci, to...
    Nawet nie chce myslec co jeszcze. Generalnie rzecz ujmujac rzeczywiscie,
    mnie tez to z pewnego punktu widzenia sie nie podoba... Ale...

    Po pierwsze, zawsze mi sie przypomina pewne uniwersalne stwierdzenie: Kto
    bez grzechu, niech... Reszte zapewne znasz...

    Podrugie, to tepic trzeba grubych cwaniakow, a ci tu raczej sie nie
    oglaszaja (chociaz niewykluczone, ze czytaja intensywnie, bo grupa
    ciekawa:-)

    A w ogole, to chory jest kraj, a szczegolnie system prawny, ktory zmusza
    ludzi do takiego postepowania (zeby nie rozwijac tego watku dalej polecam
    setki postow o sposobie wprowadzenia nowej ustawy o VAT).

    A Leszkowi zycze dwoch rzeczy: powodzenia z urzedem i stosowania sie do
    prawa (nawet jezeli jest jakie jest).

    Pozdrawiam
    Lukasz Goralczyk