  • 1. Data: 2002-11-15 07:04:40
    Temat: czy realny jest koniec samochodow z kratka
    Od: "ERY" <e...@g...pl>

    Witam serdecznie,

    http://www1.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,1127800.htm

    "Resort gospodarki chce też całkowicie zwolnić z VAT "kartowiczów" oraz
    przywrócić prawo do odliczania VAT za benzynę i inne paliwa zużywane w
    samochodach osobowych."

    Jak myślicie? To tylko podpucha, czy faktycznie poważnie brana pod uwagę
    możliwość?

    ERY

  • 2. Data: 2002-11-15 07:15:07
    Temat: Re: czy realny jest koniec samochodow z kratka
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ERY napisał:
> [...]
    > samochodach osobowych."
    >
    > Jak myślicie? To tylko podpucha, czy faktycznie poważnie brana pod uwagę

    Zbyt piękne żeby było prawdziwe... Po prostu nie wierzę...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-11-15 07:38:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Zbyt piękne żeby było prawdziwe... Po prostu nie wierzę...
    >
    > Maddy

    W to akurat też nie wierzę, ale
    te inne ograniczenia w VAT
    wyglądają bardziej serio.

    CEZ

  • 4. Data: 2002-11-15 08:16:13
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > samochodach osobowych."
    >
    > Jak myślicie? To tylko podpucha, czy faktycznie poważnie brana pod uwagę

    Tez pachnie mi to bajka, ale juz czytalem w jakiejs gazecie o lobbyngu.
    Podobno powstala juz dosyc silna grupa zwiazana z rynkiem samochodowym,
    ktora ma przepychac temat odliczania VAT od samochodow osobowych. Brzmi jak
    bajka, ale Rosjanie mawaiaja (W kazdej plotce jest ..... czesc plotki)
    miejmy nadzieje, ze jest tak i teraz, ze czesc to plotki a wiekszos prawda
    :-))) Az mi palce drza bo gdyby to przeszlo ..... I w sumie jakie sa realne
    pobudki (procz kryzysu panstwa) ze nie mozna odliczac VAT od zakupow
    zwiazanych ze sprzedaza opodatkowana (sam osobowe)? Pocieszam sie ze Polska
    to dziwny kraj i takie slowa po ostatnich zmainach w VAT nie sa zabawne.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2002-11-15 08:55:23
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Polska
    > to dziwny kraj i takie slowa po ostatnich zmainach w VAT nie sa

    Czy Wy umiecie czytać ;-)? Mowa jest o "kartowiczach" (od "karty
    podatkowej") a nie "kratkowiczach" (od kratek w samochodach) ;).
    Samochodów osobowych dotyczy tylko propozycja wprowadzenia prawa do
    odliczenia VAT-u od paliwa.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2002-11-15 11:03:36
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "ERY" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samochodach osobowych."
    >
    > Jak myślicie? To tylko podpucha, czy faktycznie poważnie brana pod uwagę

    Co po odliczeniu VAT'u jak nie bedziesz prowadził działalności gospodarczej
    tylko "działalność osobistą" i nie będziesz mógł niczego odliczyć :(

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_021114/
    firma_z_a_6.html#3

    Remek

    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586

  • 7. Data: 2002-11-15 13:24:40
    Od: "ERY" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Bax" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podatkowej") a nie "kratkowiczach" (od kratek w samochodach) ;).
    > Samochodów osobowych dotyczy tylko propozycja wprowadzenia prawa do

    No i wystarczy. Jaką będzie motywacja do zakupu ciężarówki jeśli odliczysz
    VAT od paliwa do sam. osobowego?

    ERY

  • 8. Data: 2002-11-15 13:26:22
    Od: "ERY" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Remek" <r...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    gospodarczej
    > tylko "działalność osobistą" i nie będziesz mógł niczego odliczyć :(

    Faktycznie porąbane. Trzeba będzie czasem zaewidencjonować przychód ze
    sprzedaży na Allegro. :))

    ERY

  • 9. Data: 2002-11-15 13:49:12
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    > Użytkownik "Bax" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No i wystarczy. Jaką będzie motywacja do zakupu ciężarówki jeśli
    odliczysz
    > VAT od paliwa do sam. osobowego?

    Że sobie VAT od zakupu samochodu też odliczysz. a wiem, że przy
    sprzedaży doliczysz, ale a) będzie to później, b) będzie to mniej.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 10. Data: 2002-11-15 14:06:36
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_021114/
    firma_z_a_6.html#3

    > Remek

    Jeśli nie faktura VAT z wykazanym podatkiem, to co ?
    Faktura VAT bez wykazanego podatku ? ;)

    Piotr