  • 1. Data: 2002-11-14 19:21:57
    Temat: śrotki trwałe
    Od: "iwona" <i...@o...pl>

    Zakupiłam starą maszyne ksero za 2000,- zł wprowadziłam do wyposażenia firmy
    ,po 6 m-c kupiłam bęben do tej maszyny 7,500,- ja k to wprowadzić do śrotka
    trwałego. Iwona

  • 2. Data: 2002-11-14 20:02:15
    Temat: Re: śrotki trwałe
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    iwona wrote:
    > Zakupiłam starą maszyne ksero za 2000,- zł wprowadziłam do
    > wyposażenia firmy ,po 6 m-c kupiłam bęben do tej maszyny 7,500,- ja k
    > to wprowadzić do śrotka trwałego. Iwona

    A nie masz instrukcji jak wprowadza się bęben:-)) A tak na poważnie,to
    chyba jest remont ksero i zakupiony bęben stanowi KUP.
    Jacek

  • 3. Data: 2002-11-15 09:13:37
    Od: "leonard" <p...@p...onet.pl>

    > chyba jest remont ksero i zakupiony bęben stanowi KUP.

    jak na moj nochal to mamy tu ulepszenie a nie remont
    pozdr.
    ;)

  • 4. Data: 2002-11-15 09:28:48
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Nov 2002, Jacek wrote:

> [...]
    >+ A nie masz instrukcji jak wprowadza się bęben:-)) A tak na poważnie,to
    >+ chyba jest remont ksero i zakupiony bęben stanowi KUP.

    Ja bym miał wątpliwości :(
    ++++
    Art. 22d. 1. Podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od
    składników majątku, o których mowa w art. 22a i 22b, których wartość
    początkowa, określona zgodnie z art. 22g, nie przekracza 3 500 zł;
    ****
    17. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy,
    rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, wartość początkową tych
    środków, ustaloną zgodnie z ust. 1, 3-9 i 11-15, powiększa się o sumę
    wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki na nabycie części
    składowych lub peryferyjnych, których jednostkowa cena nabycia przekracza
    3 500 zł. Środki trwałe uważa się za ulepszone, jeżeli wydatki
    [...] powodują [...] mierzonej w szczególności [...] okresem używania
    [...], jakością produktów [...] kosztami ich eksploatacji.
    ----

    Znane interpretacje SN: "remont to coś co służy odtworzeniu
    stanu początkowego".

    Mam wątpliwości czy 7500zł wydane do ŚT wartego 2000zł
    można uznać za "remont" - ja bym podejrzewał "ulepszenie":
    raczej 'remont kapitalny' mozna zakwalifikować jako ulepszenie... !
    W razie jeśliby Iwona tak zdecydowała się zrobić - to
    IMHO sporządzić protokół i na tej podstawie wciągnąć
    do EŚT.
    Inna sprawa jakie stawki dobrać... :)

    Ciekaw jestem innych opinii, bo cisza po koncepcji
    remontowania 2+7 mnie zdziwiła :), czyżby to było
    legalne i wszyscy tak robią tylko ja nie wiem ?? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-11-16 11:58:24
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    > Mam wątpliwości czy 7500zł wydane do ŚT wartego 2000zł
    > można uznać za "remont" - ja bym podejrzewał "ulepszenie":

    Ja nie mam żadnych wątpliwości.Wartość(koszt) remontu nie ma
    znaczenia,pod warunkiem że jest to remont czyli przywrócenie do
    poprzedniego stanu.A tutaj znalazłem cytat z jakiegoś wyroku " Należy
    bowiem zaznaczyć, że - zgodnie z utrwaloną interpretacją i bogatym w tym
    zakresie orzecznictwem Naczelnego Sądu Administracyjnego - przyjmuje
    się, że istotą remontu jest przywrócenie pierwotnego stanu technicznego
    i użytkowego środka trwałego, wraz z wymianą zużytych składników
    technicznych, nie zmieniające jego charakteru i funkcji, a następujące w
    trakcie eksploatacji środka trwałego i wynikające z tej eksploatacji. A
    zatem będą to wszystkie zmiany trwale przywracające pierwotny poziom
    techniczny danego środka trwałego, pierwotną zdolność użytkową, utraconą
    na skutek upływu czasu i eksploatacji.".
    Dla mnie wymiana bębna to zwykły remont i wszelkie koszty z tym związane
    to KUP.

    > raczej 'remont kapitalny' mozna zakwalifikować jako ulepszenie... !
    Jeśli remont to jakie znaczenie ma słowo kapitalny? Świadczyć może tylko
    o zakresie prac,a nie o tym czy są to KUP czy może modernizacja lub
    ulepszenie.W definicji słowa remont kryje się charakter kosztów.

    Jacek

  • 6. Data: 2002-11-16 12:23:24
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    leonard <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > jak na moj nochal to mamy tu ulepszenie a nie remont

    A na moją skromną wiedzę to jest to zwykły remont i nie ma tutaj znaczenia
    znaczący % udziału ceny nowego bębna do wartości nabycia środka. Z tego co
    kiedyś usłyszałem od człowieka prowadzącego usługi ksero to jest w
    urządzenieu licznik który zlicza ilość wykonanych odbitek a gdy osiągnie
    wartość graniczną to urządzenie staje i należy taki bęben wymienic na nowy,
    Jezli więc zakupu ksera dokonano pod koniec ekspoloatacji/możliwości
    twórczych/ bebna to relacja 2k/7,5K nie jest az tak szokująca (taki bęben w
    ksero to jest "ktoś" i od niego wiele zależy:). IMO jak najbardziej remont i
    od razu w koszty.

    Pozdr.
    Sark

  • 7. Data: 2002-11-16 18:23:53
    Od: "Leonard" <p...@p...onet.pl>

    ok
    na bebnach az tak sie nie znam ale jezeli ten nowy beben za 7500 jest taki
    sam ( takie same wlasciwosci ) jak pierwotnie w starm to remont a jezeli
    cechuja go lepsze parametry to ulepszenie i tyle.
    mi kiedys US wywalil z kosztow wymienione okna bo nowe maja lepsze paramety
    pod wzgedem dzwiekoszczelnosci ;))))
    poprostu chore ... ale warto czasem ryzykowac :)
    pozdrawiam.

  • 8. Data: 2002-11-16 19:47:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Leonard napisał:
> [...]
    > pod wzgedem dzwiekoszczelnosci ;))))
    > poprostu chore ... ale warto czasem ryzykowac :)
    A akurat od tego należało sie odwoływać! Miałbyś wygraną w sądzie, a
    może nawet już na poziomie Izby Skarbowej.
    Skąd US wiedział jakie parametry miały stare okna kiedy jeszcze były
    "młode"??
    Poza tym nie można wymagac, żeby człowiek wstawiał sobie takie same okna
    jak 20 lat temu - takich nikt juz nie produkuje a nowe mają juz na
    starcie lepsze parametry.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-11-16 20:18:51
    Od: "Leonard" <p...@p...onet.pl>

    > A akurat od tego należało sie odwoływać!

    akurat od tego sie odwolalismy nasza wygrana :)
    ale ile to zawsze z tym babraniny i wyjasnien ... a mialo byc tak pieknie
    ... ;)))
    hehhh te nasze realia :((((

    i znowu sie zasiedzialem
    ;)

  • 10. Data: 2002-11-16 23:17:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Nov 2002, Jacek wrote:

> [...]
    >+ Ja nie mam żadnych wątpliwości.Wartość(koszt) remontu nie ma
    >+ znaczenia,pod warunkiem że jest to remont czyli przywrócenie do

    Zgoda. "Poprzedni stan" był taki że ŚT w momencie poddania
    amortyzacji miał "używalność" np. 5000 stron. Zaznaczam:
    to była jego wartość początkowa :)
    Jakby był *nowy* i jego właściwości pozwalałyby na odbicie
    dajmy na to 30000 stron, to odtworzenie tego stanu byłoby
    jak najbardziej na miejscu.

> [...]
    >+ zakresie orzecznictwem Naczelnego Sądu Administracyjnego - przyjmuje
    >+ się, że istotą remontu jest przywrócenie pierwotnego stanu technicznego

    Ano i to wzbudza moje obawy. W ustawie konkretnie wymienione
    jest coś w stylu "żywotności" (nie chce mi się sprawdzać :]).

    [...]
    >+ zatem będą to wszystkie zmiany trwale przywracające pierwotny poziom
    >+ techniczny danego środka trwałego, pierwotną zdolność użytkową, utraconą
    >+ na skutek upływu czasu i eksploatacji.".

    Nie ma wątpliwości jeśli ŚT je u danego podatnika MIAŁ.
    [...]
    >+ > raczej 'remont kapitalny' mozna zakwalifikować jako ulepszenie... !
    >+ Jeśli remont to jakie znaczenie ma słowo kapitalny?

    Wycofuję określenie, nie ten był cel moich zastrzeżeń !

    Podejdź do sprawy inaczej: wymieniasz bęben razem z zakupem
    (kupujesz ksero 2kzł i bęben 7kzł, co wpisujesz do EŚT ?)
    Przecież bęben będzie ci służył do wymiany, identycznie
    jak w poprzednim przypadku :)
    [...]
    >+ W definicji słowa remont kryje się charakter kosztów.

    AFAIR (podawałem link) NSA uznawał za prawidłowe "wyrzucenie
    z kosztów" (przez US) jeśli z okazji remontu obiekt nabył
    "nowych właściwości".
    Wiem, *to* ksero tak "ogólnie" ich nie nabyło, ale od
    momentu wpisania w ŚT - i owszem... IMHO :)

    Pozdrowienia, Gotfryd