  • 1. Data: 2005-10-29 09:22:52
    Temat: czy sie odlicza placone alimenty od podatku ???
    Od: gocha<g...@g...com>

    Nie moge znalezc rubryczki w PIT37, w ktorej wpisuje sie placone na zone i syna
    alimenty... Czy wogole mozna je odliczyc od dochodu, bo nie moge znalezc nic na
    ten temat...
    Dzieki za podpowiedz, jesli ktos mi rozjasni w glowie... :)))

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-10-30 20:06:16
    Temat: Re: czy sie odlicza placone alimenty od podatku ???
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    gocha napisał(a):
    > Nie moge znalezc rubryczki w PIT37, w ktorej wpisuje sie placone na zone i syna
    > alimenty... Czy wogole mozna je odliczyc od dochodu, bo nie moge znalezc nic na
    > ten temat...

    czy wiesz, co by się u nas w kraju działo, jakby alimenty można było
    odliczać od dochodu?

    andy_nek

  • 3. Data: 2005-11-02 13:27:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Oct 2005, gocha wrote:

    > Nie moge znalezc rubryczki w PIT37, w ktorej wpisuje sie placone
    > na zone i syna

    ...na żonę czy na (prawnie) byłš żonę ?
    AFAIK stan prawny nie jest taki sam.

    > alimenty... Czy wogole mozna je odliczyc od dochodu, bo nie moge znalezc nic na
    > ten temat...

    AFAIK - nie można.
    Alimenty na dziecko traktowane sš jako normalny dochód zobowišzanego,
    tak jakby dziecko miał "u siebie" - bo od *ptrzymywanych* alimentów
    na dziecko nie płaci się podatku.
    Alimenty na żonę IMO zależš od istnienia wspólnoty małżeńskiej, ale
    tu głowy nie dam bo trzeba by zaktualizować korelacje między PIT
    a KRiO.
    Alimenty na byłš żonę AFAIK sš "opodatkowane podwójnie" - nie tylko
    ten co płaci nie może ich odliczyć (a więc musi zapłacić podatek od
    sumy którš zarobił żeby MIEĆ na te alimenty) ale również liczš się
    do przychodu otrzymujšcego.

    > Dzieki za podpowiedz, jesli ktos mi rozjasni w glowie... :)))

    Uwaga: nie jestem doradcš a piszę "z głowy czyli z niczego",
    z pamięci (AFAIK zmian nie było, ale...)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-11-03 10:01:20
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 02-11-2005 14:27, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Uwaga: nie jestem doradcš a piszę "z głowy czyli z niczego",
    > z pamięci (AFAIK zmian nie było, ale...)

    ano wlasnie zmiany byly, kilka lat temu byla rubryczka w PIT-O o ile sie
    nie myle - i dotyczylo to alimentow na bylych malzonkow wlasnie (zanim
    zdazylam sprawdzic, czy ugoda sadowa wchodzila w gre ulge odebrano;>).
    Dlatego tak wiele osob szuka w dalszym ciagu tej rubryczki.

  • 5. Data: 2005-11-05 11:45:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Nov 2005, gonia wrote:

    > ano wlasnie zmiany byly, kilka lat temu byla rubryczka w PIT-O o ile sie nie
    > myle - i dotyczylo to alimentow na bylych malzonkow wlasnie

    Owszem, i to NA PEWNO zniesiono ! - bo było kilka razy wspominane.
    Natomiast nie chciałem niepotrzebnie rozważać różnicy przy małżonkach
    (a nie byłych małżonkach) - bo nie kojarzę czy priorytet wyjdzie na
    rzecz "przychodu" (no jest) czy "pokrywania ustawowych zobowiązań"
    czy jak mu tam (przez KRiO do zwolnienia).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)