  • 1. Data: 2005-10-28 21:36:46
    Temat: dwie ulgi (remontowa+VAT)- jednoczesnie?
    Od: "uciekinier" <p...@p...pl>

    Witam,
    Czy obie ulgi (remontowa i odliczenie zwiekszonego VAT) mozna stosowac
    jednoczesnie w odniesieniu do tego samego zakupu?
    Tzn. kupuje plytki/umywalke/kibelek i mam remont i jednoczesnie odliczenie
    roznicy VAT?
    Jakis haczyk/niebezpieczenstwo?

    i moze jeszcze prosze o poprawienie jesli bladze:

    Z remontowa sprawa prosta: limit zakupow do 24868,42zl (albo wiecej na dom)
    na remont mieszkania. Zwieksza sie tez w przypadku gazu. Z tego 19% dla
    mnie. Trzeba pamietac o kwocie minimalnej.

    Ulga VAT - limit 12,295% kosztu 30m2 mieszkania - tyle roznicy VAT-u mozna
    odliczyc? Czy taka jest kwota calkowitych wydatkow? Ulga dziala na zakupy
    dokonane po 1.05.2004 i trwa do konca 2007 roku.

    Znalazlem ze jesli chce sie obie ulgi jednoczesnie to: limitem jest 55,23%
    kwoty VAT z faktur, i gorny limit 9,959 rownwartosci 30m2 mieszkania.

    Ile wogole wynosi ta rownowartosc 30m2 mieszkania????