  • 1. Data: 2005-10-28 21:36:36
    Temat: prawo do ulgi odsetkowej
    Od: "uciekinier" <p...@p...pl>

    Czy mozna korzystac z ulgi odsetkowej jesli cale wieki temu (1994 rok)
    skorzystalo sie z ulgi na zakup dzialki budowlanej?
    Przeciez dokumenty i kontrole US siegaja max 7 lat wstecz (5 lat od konca
    roku w ktorym sklada sie zeznanie).

    Prosilbym o odeslanie do dokumentu z interpretacja.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-02 13:20:51
    Temat: Re: prawo do ulgi odsetkowej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Oct 2005, uciekinier wrote:

    > Czy mozna korzystac z ulgi odsetkowej jesli cale wieki temu (1994 rok)
    > skorzystalo sie z ulgi na zakup dzialki budowlanej?

    Nie wiem.
    Odnoszę się wyłšcznie do następnego zdania !

    > Przeciez dokumenty i kontrole US siegaja max 7 lat wstecz (5 lat od konca
    > roku w ktorym sklada sie zeznanie).

    IMHO nadinterpretujesz.
    Pomińmy sobie przypadki (wyjštki) kiedy może to sięgnšć ponad 7 lat
    - to zasadš obowišzku i jego przedawnienia jest rozliczenie danego
    podatku. Po okresie przedawnienia wygasa obowišzek podatkowy
    oraz ew. karalnoœć z powodu *tego podatku*.

    Ale fakt iż tego podatku już nie można "ruszyć" IMO nie dowodzi że:
    1. US ma nie mieć tych dokumentów (jest obowišzek utyliacji ??)
    2. deklaracja i podatek (np. dowód zapłaty) nie mogš być dowodem dla innych spraw.

    Załóżmy że ktoœ kupuje znienacka samochód. Albo dom.
    I na wskutek (załóżmy) donosu jest wszczynane dochodzenie: "skšd
    Pan ma pienišdze, to jest nieujawniony dochód, prosimy wypełnić
    deklarację na 75% :>".

    Powiadasz że fakt przedawnienia się podatku ma skutkować tym iż
    deklaracja za 1994 r *nie będzie dowodem* iż taki dochód wtedy
    uzyskał ?

    > Prosilbym o odeslanie do dokumentu z interpretacja.

    Nie znam :)
    Zenaję iż mnie sam pomysł (jakoby dowody zdarzeń przeszłych
    przestały być dowodami) zaskoczył :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)