  • Data: 2010-03-02 08:59:23
    Temat: czy to już jest działalność gospodarcza
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    od wielu lat wykonuje usługi na podstawie umów o dzieło ze sprzedażą
    praw autorskich (jest to moje jedyne żródlo dochodu, nie mam nigdzie
    etatu). Ostatnio w zusie jakaś panna (chyba nowa, bo wcześniej jej nie
    widziałem) nie kryła swego zdziwienia, że nie mam zarejestrowanej
    działalności gospodarczej i nie odprowadzam składek ubezpieczenia
    społecznego. Wg niej, jeśli świadczę te usługi w sposób ciągły i
    zorganizowany (cokolwiek to znaczy...), to muszę mieć zarejestrowaną
    działalność, i postraszyła mnie, że ściągną składki za poprzednie
    lata. Nie pamiętam dokładnie, jak to było kiedy zaczynałem, ale wydaje
    mi się, że właśnie m.in. w zusie uzyskałem informację, że nie muszę
    mieć działalności, jeśli świadczę te usługi tylko firmom, a one
    zatrudniają mnie na umowę o dzieło i nie mogę świadczyć tych usług
    osobom prywatnym.
    Czy coś się zmieniło, czy powinienem coś zmieniać, rejestrować się i
    płacić zus?
    Na jakich przepisach opierać się definiując działalność gospodarczą i
    obowiązek jej rejestracji?

    pozdrawiam
    s_13