  • 1. Data: 2004-01-03 12:03:48
    Temat: darowizna
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Dostałem przed wigilia 10 tys. zł. Chce to zgłosić jako darowizna i zapłacic podatek.
    W googlach znalazlem tabele, ktora mówi, że musze zaplacic 3% podatku.
    Dobrze przeczytałem?
    Jak teraz formalnie zgłosić to jutro w skarbowym? Iść i pobrać jakiś druk? Jaki?

    Dzieki za info lub link

    andrzej

  • 2. Data: 2004-01-03 12:33:07
    Temat: Re: darowizna
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "andrzej" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dostałem przed wigilia 10 tys. zł. Chce to zgłosić jako darowizna i
    zapłacic podatek.
    > W googlach znalazlem tabele, ktora mówi, że musze zaplacic 3% podatku.
    > Dobrze przeczytałem?

    co, gdzie, jak, od kogo....?????

    > Jak teraz formalnie zgłosić to jutro w skarbowym?

    jutro to jest niedziela...

    Iść i pobrać jakiś druk?

    przychodzisz z umową darowizny...

    Jaki?

    na miejscu do wypełnienia zeznanie podatkowe w sprawie podatku od spadków i
    darowizn....

  • 3. Data: 2004-01-03 12:52:21
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    > co, gdzie, jak, od kogo....?????

    Od żony z którą mam "rozdzielność"

    > przychodzisz z umową darowizny...

    W googlach jest dużo umów, ale nie wiem, która z nich z powodu ewentualnych niuansów
    treści jest
    aktualna.
    Jeżeli masz jakiś link do aktualnej to bardzo proszę.
    Musi tą naszą umowę widzieć notariusz?
    Kiedy trzeba podatek zapłacić i jaki tytuł wpisać w przelew do skarbowego?

    andrzej

  • 4. Data: 2004-01-03 12:56:01
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Od żony z którą mam "rozdzielność"

    czy darowała coś w ciągu ostatnich 5 lat??? jeżeli nic to kwota wolna wynosi
    9637zł , a od reszty podatek 3% (czyli od 363zł )

    > W googlach jest dużo umów, ale nie wiem, która z nich z powodu
    ewentualnych niuansów treści jest
    > aktualna.
    > Jeżeli masz jakiś link do aktualnej to bardzo proszę.

    standardowa umowa, byle jaka...

    > Musi tą naszą umowę widzieć notariusz?

    nie

    > Kiedy trzeba podatek zapłacić

    nie ma terminu... kiedy chcesz...;-)

    i jaki tytuł wpisać w przelew do skarbowego?

    hmm... podatek od darowizny ? :-)

  • 5. Data: 2004-01-03 19:43:05
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    Dziękuję bardzo.

    andrzej

  • 6. Data: 2004-01-05 08:50:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2004, Slayer wrote:

    >+ Użytkownik "andrzej" <b...@o...pl> [...]
    >+ > Kiedy trzeba podatek zapłacić
    >+
    >+ nie ma terminu... kiedy chcesz...;-)

    Ej, chyba tak dobrze nie ma :)
    To *deklarację* może złożyć kiedy chce, jak już zadeklaruje
    to podatek staje się należny !
    Mylę się ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-01-05 09:40:35
    Od: "Slayer" <s...@g...pl>

    > Ej, chyba tak dobrze nie ma :)
    > To *deklarację* może złożyć kiedy chce, jak już zadeklaruje
    > to podatek staje się należny !
    > Mylę się ? :)

    alez Gotfrydzie, Ty nigdy się mylisz :-)
    oczywiście terminy zaczynaja biec od momentu zgłoszenia sprawy w US, lub
    wykrycia w przypadku kontroli... jak zwykle moja wypowiedź była nieścisła ;-)

  • 8. Data: 2004-01-05 10:03:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2004, Slayer wrote:
    [...]
    >+ alez Gotfrydzie, Ty nigdy się mylisz :-)

    Znowu się mylisz :)
    Nie wywołuj wilka z lasu... !

    pozdrowienia :) Gotfryd