  • 1. Data: 2004-01-03 14:26:22
    Temat: Odliczenie kosztów rejestracji z 2003 w 2004
    Od: "Jolanta Madejska" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    temat jest następujący

    26.11.2003 nastąpiła rejestracja prywatnej praktyki lekarskiej w miejscu
    wezwania w Izbach Lekarskich. Koszt 450 PLN. W tym samym dniu Izby Lekarskie
    wystawiły fakturę na powyższą kwotę.

    Otwarcie praktyki lekarskiej (deklaracja dla ZUS i US) nastąpiło 01.01.2004.

    Pytanie:

    1. Czy wolno odliczyć koszt rejestracji prywatnej praktyki lekarskiej w
    miejscu wezwania ? Co wogóle robić z kosztami które zaistniały przed
    (01.01.2003) rozpoczęciem działalności w szczególności w listopadzie?
    2. Czy wolno odliczyć koszt z 26.11.2003 w styczniu 2004 ?

    Będę niezmiernie wdzięczna za odpowiedź na powyższe pytania.

    Pozdrawiam
    Jolanta Madejska

  • 2. Data: 2004-01-03 22:24:10
    Temat: Re: Odliczenie kosztów rejestracji z 2003 w 2004
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2004, Jolanta Madejska wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ temat jest następujący

    1. Rozliczasz się na KPiR ? Na to wygląda, ale OCZYWISTE nie jest :)
    2. Koszty masz zamiar księgować kasowo czy memoriałowo ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-04 08:02:56
    Od: "KM" <k...@m...pl>

> [...]
    > (01.01.2003) rozpoczęciem działalności w szczególności w listopadzie?
    > 2. Czy wolno odliczyć koszt z 26.11.2003 w styczniu 2004 ?

    To twój pierwszy koszt, bezdyskusyjnie.
    Ja wpisałem to jako pierwszą pozycję w książce, zrobiłem to po licznych
    pytaniach w tej grupie oraz w US. Nikt nie będzie tego kwestionował.

  • 4. Data: 2004-01-04 10:24:35
    Od: "Jolanta Madejska" <k...@p...onet.pl>

    > 1. Rozliczasz się na KPiR ? Na to wygląda, ale OCZYWISTE nie jest :)
    > 2. Koszty masz zamiar księgować kasowo czy memoriałowo ?

> [...]
    Witam,

    1. tak to jest KPiR
    2. Praktyka lekarska w miejscu wezwania bez VATu. Sorki ale nie wiem co to
    memoriałowo a kasowo.

    Pozdrawaim
    Jolanta Madejska

  • 5. Data: 2004-01-05 08:40:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2004, KM wrote:

    >+ > 1. Czy wolno odliczyć koszt rejestracji prywatnej praktyki[...]
    >+ To twój pierwszy koszt, bezdyskusyjnie.

    Nie mówię że nie. Jeśli rozlicza się memoriałowo to niewątpliwie
    dotyczy on rozpoczęcia działalności. Ale jeśli kasowo...

    >+ Ja wpisałem to jako pierwszą pozycję w książce, zrobiłem to po licznych
    >+ pytaniach w tej grupie oraz w US. Nikt nie będzie tego kwestionował.

    Ja będę.
    Nie fakt wpisania do KPiR, pewnie wpisałeś słusznie :)
    Tylko wpisanie na 1. pozycji mi się zdecydowanie nie podoba, pierwsza
    rzecz którą mi doradzca podatkowy wytknął jak mu pokazałem moją
    1. KPiR był właśnie niewłaściwy wpis na 1. pozycji :> !

    Gdzie wpisałeś remanent początkowy ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-05 08:47:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2004, Jolanta Madejska wrote:
    [...]
    >+ Sorki ale nie wiem

    Proponuję zapodać: groups.google.pl -> zaawansowane, wpisać
    "memoriał memoriałowo memoriału" i poczytać :)

    >+ co to memoriałowo

    "w okresie którego dotyczy". Z grubsza - "papierkowo".

    >+ a kasowo.

    Kasowo - "w momencie zapłaty". Oprócz faktury trzeba jeszcze
    trzymać dowód zapłaty jako dokument księgowy :) (bo ze może
    się przydać - ów dowód - do celów cywilnych to inna sprawa !).

    Jak widzisz, jeśli wybierzesz księgowanie kasowe - to nie masz
    od czego odliczyć kosztu poniesionego w roku kiedy nie prowadziłaś
    DG !
    Przy memoriałowym - IMHO nie ma sprawy, koszt dotyczy uruchomienia
    DG czyli 1. dnia prowadzenia działalności :)

    To ww. dotyczy *kosztów*.
    Przychody księguje się zawsze memoriałowo, przy czym na KPiR u VATowców
    dopuszczalny również jest "memoriał uproszczony", czyli "z datą
    faktury".
    Jednak czym czasem trzeba użyć daty nie z papierka :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)