  • 1. Data: 2003-02-21 09:33:42
    Temat: darowizna a pit-36 ??
    Od: "news.lublin.pl" <m...@p...onet.pl>

    W roku 2002 żona otrzymała darowiznę od swojego ojca.
    Wysokość darowizny nie powoduje obowiązku podatkowego.
    Podatki za rok 2002 rozliczam wspólnie z żoną.
    Czy w zeznaniu podatkowym muszę wykazać tą darowiznę,
    jeśli tak to w której rubryce bo takowej nie doszukałem się?

    Pozdrawiam Marek

  • 2. Data: 2003-02-21 10:13:57
    Temat: Re: darowizna a pit-36 ??
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "news.lublin.pl" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy w zeznaniu podatkowym muszę wykazać tą darowiznę,
    > jeśli tak to w której rubryce bo takowej nie doszukałem się?

    -----------------------
    Darowizny podlegają podatkowi od spadków i darowizn a ty wypełniasz
    dotyczący podatku dochodowego więc tej darowizny otrzymanej niegdzie w PIT
    36 nie wykazujesz
    Wiola

  • 3. Data: 2003-02-21 10:31:26
    Od: "news.lublin.pl" <m...@p...onet.pl>

    Nie sądziłem, że darowizna nie jest dochodem.
    Dzięki Wiola.

    Pozdrawiam Marek

  • 4. Data: 2003-02-21 10:38:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Feb 2003, news.lublin.pl wrote:

    >+ W roku 2002 żona otrzymała darowiznę od swojego ojca.
    >+ Wysokość darowizny nie powoduje obowiązku podatkowego.
    >+ Podatki za rok 2002 rozliczam wspólnie z żoną.
    >+ Czy w zeznaniu podatkowym muszę wykazać tą darowiznę,

    Masz na myśli zeznanie do podatku *dochodowego* ?
    O ile wiem to w nim nie ujmuje się *żadnych* podatków
    innych niż dochodowe, a ściślej - dochodów innych niż
    podlegających podatkowi dochodowemu.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-02-23 11:08:09
    Od: Michał Politowski <r...@r...address>

    On Fri, 21 Feb 2003 11:31:26 +0100, news.lublin.pl <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie sądziłem, że darowizna nie jest dochodem.

    Art. 2. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:

    [...]

    3) przychodów podlegających przepisom o podatku od spadków i darowizn,

    --
    Michał Politowski -- m...@c...icm.edu.pl
    This message intentionally left non-blank.