  • 1. Data: 2003-02-21 07:33:21
    Temat: zus a kpir
    Od: "ArS" <a...@p...onet.pl>

    witam,
    ktore dokladnie skladki zus mozna wciagnac do kpir ? np. z rna
    emerytalna+rentowa+wypadkowa pracownika, do tego fp i fgsp (dra), oraz to co
    placi za siebie pracodawca (emeryt.+rent.+wyp.) ? znam dwoje ciekawych ludzi
    ale jeden z nich wciaga skladki tak jak przedstawilem wyzej a drugi (moj
    szwagier ;) wpisuje cale swoje spoleczne (czyli jeszcze +chorobowe) do
    emer.+rent.+wyp.(bo jest sam na wlasnej dzialalnosci gosp.). no wiec jak to
    byc powinno ?
    zdrow
    Alex

    ps. aaach..i jeszcze jedno; nie wiem czy to dobry pomysl ale ten moj
    szwagier wciaga do kpir takie..hmm..memorialy bankowe jak sie nie myle.. ot
    zwykle male karteczki wydruku z informatycznego systemu bankowego dotyczace
    pobranych prowizji lub oplaty za prowadzenie rachunku.. ani to ostemplowane
    ani podpisane... nie wiem czy to ma sens wciagac do kpir

  • 2. Data: 2003-02-22 10:43:32
    Temat: Re: zus a kpir
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 21-02-2003 08:33, Użytkownik ArS napisał:
> [...]
    > emer.+rent.+wyp.(bo jest sam na wlasnej dzialalnosci gosp.). no wiec jak to

    troche zamieszałeś i nie wiem do końca jaki system stosujesz Ty a jki
    znajomy, ale powinno byc tak:
    Składki na ub. społ. za pracowników finansowane przez pracodawce
    (emerytalne +rentowe+wypadkowe) odpisuje sie w koszty. Fundusz pracy i
    FGŚP również w koszty (cały jaki wykazujesz na DRA - także ta częśc FP
    którą przedsiębiorca płaci za siebie).

    Co do składek na ub. społeczne "za siebie" (za przedsiębiorcę: emeryt.,
    rent., chorob., wypadk.) to masz wybór - możesz dac je w koszty i wpisać
    do KPiR a możesz odliczyć je na PIT-5.
    Oba sposoby są prawidłowe. Ważne żeby nie zrobic tego i tu i tu - 2 razy :-)

> [...]
    > pobranych prowizji lub oplaty za prowadzenie rachunku.. ani to ostemplowane
    > ani podpisane... nie wiem czy to ma sens wciagac do kpir

    Opłaty bankowe sa jak najbardziej kosztem uzyskania przychodu. Nie musza
    miec stempla ani podpisu. W tej chwili rzadko które mają :-)
    To są opłaty które stosunkowo łatwo jest udokumentowac gdyby US nie był
    przekonany do tych not memoriałowych :-) Bank te wszystki informacje
    musi dośc długo przechowywać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk