  • 1. Data: 2002-08-06 13:39:17
    Temat: darowizna dla prytwatnej słuzby zdrowia
    Od: "papajoe" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy osoba fizyczna może podarować kasę prywatnemu gabinetowi lekarskiemu lub
    prywatnej przychodni lekarskiej, a w konsekwencji
    skorzystać z ulgi podatkowej .

    Skoro można podarować kasę "państwowej" służbie zdrowia
    to nie widzę przeciwskazań w podarowaniu kasy prywatnej służbie zdrowia.

    Ale być może coć ze mną nie tak ;)

    wystarczy zwykły kwit KP czy też przelew na konto

    pozdrawiam

    darczyńca :)))))

  • 2. Data: 2002-08-06 13:59:07
    Temat: Re: darowizna dla prytwatnej słuzby zdrowia
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "papajoe" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ale być może coć ze mną nie tak ;)
    >
    > wystarczy zwykły kwit KP czy też przelew na konto

    ----------------------------------
    Darowiznę można odliczyć od dochodu ( gotówkę ) na podstawie dowodu wpłaty
    na rachunek bankowy obdarowanego.
    Nie podlegają odliczeniu darowizny na rzecz osób fizycznych .
    Oczywiście są istotne również cele na jakie jest ona przeznaczona.
    Nie wiem czy lekarz prowadzący gabinet to osoba fizyczna ( do rozliczeń
    podatkowych tak ) ale przy darowiżnie ?
    Jolka

  • 3. Data: 2002-08-06 14:23:11
    Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > Oczywiście są istotne również cele na jakie jest ona przeznaczona.
    > Nie wiem czy lekarz prowadzący gabinet to osoba fizyczna ( do rozliczeń

    czy darowizne traktuje sie wtedy jako przychod i normalnie placi podatek ...
    wg odpowiedniego progu czy jest jakis inny sposob rozliczenia

    Oliwia