  • 1. Data: 2005-03-08 10:12:41
    Temat: darowizna domu + zakup mieszkania
    Od: "kristof" <k...@w...pl>

    witam

    mam nastep. sytuacje

    rodzice przekazali mi droga darowizny (w tym roku) dom wraz z dzialka
    wartosci X,
    obecnie zastanawiam sie nad kupnem mieszkania .

    pytanie
    jakie skutki skarbowe (czy w ogole) ma dla mnie otrzymanie darowizny w
    kontekscie zakupu mieszkania.

    pzdr
    krzysiek

  • 2. Data: 2005-03-08 13:29:29
    Temat: Re: darowizna domu + zakup mieszkania
    Od: "Wilno" <s...@p...onet.pl>

    masz przej...bane w US

  • 3. Data: 2005-03-08 13:43:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kristof wrote:
> [...]
    >
    > pytanie
    > jakie skutki skarbowe (czy w ogole) ma dla mnie otrzymanie darowizny w

    Takie, że jak za 5 lat US się zapyta skąd miałeś kasę na mieszkanie, to
    nie da się powiedzieć, że darowizna od rodziców zwolniona z podatku, bo
    zapewne ulgi wykorzystałeś przy darowiznie domu.

  • 4. Data: 2005-03-08 16:07:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kristof wrote:

    > jezeli tylko takie to nic strasznego, kasa oczywiscie z kredytu ( jest to
    > chyba najlepszy motyw dla US a calosci kasy i tak nie mam :-( ), wiec mam
    > nadzieje ze takie wyjasnienie US wystarczy w 100%.

    US będzie z kalkulatorem w ręce liczyć kasę.

    jak suma kredytu będzie niższa niż cena mieszkania zapyta się o resztę.
    Przy czym nie zapomnij, że na pewno zapyta się z czego spłacasz kredyt.

  • 5. Data: 2005-03-08 16:11:15
    Od: "kristof" <k...@w...pl>