  • 1. Data: 2005-03-08 07:41:05
    Temat: Limit dla kasy fiskalnej - skad mam wiedziec czy to firma?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Skad mam wiedzieć czy internet ode mnie kupuje firma czy osoba fizyczna? Os.
    fiz. też mogą brać faktury VAT, mają NIP itp. Z kolei osoby prowadzące
    działalność często nie różnią się na fakturze od nieprowadzących. Brać
    oświadczenia, czy wierzyć na słowo?

    Czy zmiana po kilku latach formy opodatkowania i branży, dobrowolne
    "owatowanie" się oznacza że aby nie wejść w kasę mam limit sprzedaży dla
    niefirm 20 czy 43 tys?

    Jak w praktyce ewidencjonuje się sprzedaż dla niefirm? Wystarczy
    samodzielnie podsumować fakturki dla niefirm np co miesiąc? 99% obrotu
    będzie udokumentowane fakturami.
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2005-03-08 09:44:37
    Od: Robin <B...@a...pl>

    Użytkownik Jan Werbiński napisał:

> [...]
    >
    > Jak w praktyce ewidencjonuje się sprzedaż dla niefirm? Wystarczy
    > samodzielnie podsumować fakturki dla niefirm np co miesiąc? 99% obrotu

    Usługi za internet były w 2004 zwolnione od fiskalizacji - nie trzeba
    mieć kas fiskalnych prowadząc taką działalność.

    Zobaczymy co przyniesie 2005r.

    Robin (Robert)

  • 3. Data: 2005-03-10 23:14:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Mar 2005, Jan Werbiński wrote:

    > + Skad mam wiedzieć czy internet ode mnie kupuje firma czy osoba fizyczna? Os.
    > + fiz. też mogą brać faktury VAT, mają NIP itp.

    ...ale nie mają "innych określeń dowolnie wybranych" wchodzących
    w skład firmy (czyli nazwy DG). Pomijając zwolnienie dla "dostawy
    internetu" :) problemem mogą być firmy *bez* owych 'dowolnie
    wybranych' określeń :]
    Dawno temu (Tristan ?) ktoś na takich narzekał :) (że mu limit
    psują).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)