  • 1. Data: 2003-09-15 21:25:25
    Temat: darowizna działki
    Od: Wojciech B<t...@o...pl>

    Witam,
    Czy mógłby mnie ktoś "oświetlić":
    Zamiarzam "przejąć" działkę budowlaną drogą darowizny.
    Ktoś powiedział mi, żebym to zrobił w tym roku, bo od stycznia 2004
    zmieniają się przepisy podatkowe i zapłacę więcej podatku.
    Ponieważ nie jestem biegły w tych sprawach, proszę o podpowiedź, o
    jaką zmianę chodzi? i jakie opłaty związane z przeprowadzeniem
    własności muszę ponieść?
    Działkę zamierzam sprzedać, a pieniądze uzyskane ze sprzedaży
    przeznaczyć na rozpoczęcie budowy na innej działce. (czy to ma jakieś
    znaczenie przy obliczaniu należności podatkowej?)
    Dziękuję za każdą podpowiedź.
    Pozdr.
    WB

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-09-16 07:48:10
    Temat: Re: darowizna działki
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Wojciech B" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ktoś powiedział mi, żebym to zrobił w tym roku, bo od stycznia 2004
    > zmieniają się przepisy podatkowe i zapłacę więcej podatku.

    Prosze zastaowic sie nad sensownoscia takiego postepowania...
    Po pierwsze nie do konca wiadomo czy nie opaze sie ona (dzialka)
    dzialko rolna w obszarze przeznaczonym w miejscowym planie zagospodarowania
    jako "budowlana"..

    Po drugie, trzeba bedzie sporzadzic akt noratialny darowizny a to
    kosztuje...

> [...]
    > przeznaczyć na rozpoczęcie budowy na innej działce. (czy to ma jakieś
    > znaczenie przy obliczaniu należności podatkowej?)

    Ma takie, ze jesli nie bedzie pan wlascicielem owej dzialki przez 5 lat
    zaplacipan podatek.dochodowy - zryczaltowany.

    Dlatego ja raczej namowilbym darczynce do sprzedazy dzialki i darowania mi
    uzyskanych stad pieniedzy.
    WTEDY darowizna na cele mieszkaniowe jest w czesci zwolniona z podatku..
    jest o jedna operacje notarialna mniej i nie ma podatku dochodowego przy
    sprzedazy.

    > Dziękuję za każdą podpowiedź.
    > Pozdr.
    > WB