  • 1. Data: 2003-09-16 07:22:41
    Temat: ewidencja VAT
    Od: "Radek" <g...@g...pl>

    Witam,

    Dla Was jest to pytanie proste, ale błagam, niech mi to ktoś wytłumaczy
    łopatologicznie:

    Do ewidencji sprzedaży VAT wpisuję z dniem wystawienia faktury?
    Do ewidencji zakupów VAT z dniem płatności za fakturę?

    Pzdr

    Radek

  • 2. Data: 2003-09-16 08:13:17
    Temat: Re: ewidencja VAT
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Do ewidencji sprzedaży VAT wpisuję z dniem wystawienia faktury?

    Nie zawsze, ale ogolnie tak. Sa uslugi gdzie moment powstania obowiazku w
    VAT jest troche "kopniety" czyli inny niz normalny

    > Do ewidencji zakupów VAT z dniem płatności za fakturę?

    Generalnie nie. Wpisujesz z dniem otrzymania faktury. W niektorych uslugach
    otrzymanie faktury jest narzucone terminem platnosci. Faktury MP w momencie
    zaplaty za fakture.

    Chyba nic nie pochrzanilem.
    Adam

  • 3. Data: 2003-09-16 17:45:00
    Od: "Radek" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    uslugach
    > otrzymanie faktury jest narzucone terminem platnosci. Faktury MP w

    aha, teraz rozumiem,
    jeszcze jedno: co to znaczy MP?

    Radek

  • 4. Data: 2003-09-16 18:18:47
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Radek napisał(a):
    > aha, teraz rozumiem,
    > jeszcze jedno: co to znaczy MP?

    Nie widziałeś w amerykańskich filmach takich napisów na hełmach? Military
    Police. To żart oczywiście,a naprawdę tzn Mały Podatnik

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13

  • 5. Data: 2003-09-16 19:06:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, Radek wrote:

    >+ Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> [...]
    >+ > otrzymanie faktury jest narzucone terminem platnosci. Faktury MP w
    >+ > momencie zaplaty za fakture.
    [...]
    >+ aha, teraz rozumiem,
    >+ jeszcze jedno: co to znaczy MP?

    Mały Podatnik. Definicja w ustawie o VAT :)
    Mały Podatnik *może* wybrać kasowe rozliczanie VAT, wtedy
    wystawia faktury "VAT-MP" od których inaczej się VAT zarówno
    nalicza jak i odlicza. Księgowy klienta może cię uszkodzić
    jak jeszcze faktury MP nie widział i nie wie jak "wprowadzić
    do programu" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 6. Data: 2003-09-17 05:48:36
    Od: "Radek" <g...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > nalicza jak i odlicza. Księgowy klienta może cię uszkodzić
    > jak jeszcze faktury MP nie widział i nie wie jak "wprowadzić

    Rozumiem, dziękuję

    Radek