  • 1. Data: 2007-02-07 11:15:34
    Temat: darowizna najbliższej rodzinie samochodu
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Witam

    Darowałem najbliższej rodzinie uszkodzony samochód, którego wartość nabycia
    wyniosła 9000PLN (według faktury), rzecz posiadalem krócej niż pół roku.
    "Biegły w okienku US" oszacował przedmiot darowizny na kwotę 38 000PLN (od
    01.01.2007 no limit)

    W związku z powyższym mam pytanie:
    - czy grożą mi jakieś konsekwencje podatkowe, oprócz sprawdzenia przez US
    czy stać mnie było na darowanie 38 000PLN (na taką kwote mam pokrycie w
    dochodach).
    Dochodu nie miałem żadnego - wydałem faktycznie 9000PLN, otrzymałem 0 a
    oddając rzecz o wartości rynkowej wg. US 38 000PLN

    Z góry dzięki za odpowiedzi
    Marek