  • 1. Data: 2007-02-07 11:17:21
    Temat: ZUS-US-NFZ
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    z dniem 1 lutego jestem emerytem. rowniez z dniem 1 lutego zawiesilem moja
    dzialalnosc gospodarcza (bo szkoda mi jej likwidowac).
    oprocz emerytury udalo mi sie dostac robote na umowe zlecenie na czas
    okreslony - 3 miesiace.

    zglaszajac zawieszenie dzialanosci gospodarczej w urzedzie skarbowym -
    trzeba wyrejestrowac platnika ubezpieczenia zdrowotnego w ZUS-ie by nie
    placic tej skladki ok.170 pln na ubezpieczenie zdrowotne z tytulu
    prowadzenia dzialalnosci gospodarczej.

    Dosyc uprzejma pni w Zusie powiedziala mi, ze gowno prawda i nawet jak mam
    zawieszona dzialanosc gospodarcza to MUSZE PLACIC TE SKLADKE 170 PLN , co
    miesiac, zadnych dochodow z tej firmy a skladke mam bulic. I tak podobno
    jest od wakacji.

    Czy ktos moze to potwierdzic lub mi pomoc, co mam zrobic by tego nie placic.
    Nie chce likwidowac firmy. Przeciez skladke pobieraja mi z emerytury, z
    umowy zlecenia ale zawieszona firma nie ma zadnego dochodu.

  • 2. Data: 2007-02-07 15:23:36
    Temat: Re: ZUS-US-NFZ
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Feb 2007, doktorek wrote:

    > z dniem 1 lutego jestem emerytem. rowniez z dniem 1 lutego zawiesilem moja
    > dzialalnosc gospodarcza (bo szkoda mi jej likwidowac).

    Tak w kwestii formalnej: jaki przepis pozwala na "zawieszenie"?
    O ile wiem było trochę sporów z okazji braku takiego stanu w przepisach,
    jakieś rozważania o "nieprowadzeniu" były... coś się zmieniło?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-02-07 16:00:20
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    nie wiem jaki przepis, jest to normalna sprawa.kupa ludzi ma zawieszona
    dzialnosc, sklada deklaracje VAT wyzerowane i tyle. nie ma faktur ,
    ksiegowych itp ale firma w kazdej chwili moze powrocic do zycia

  • 4. Data: 2007-02-08 08:04:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 07 Feb 2007 12:17:21 +0100, doktorek napisał(a):

> [...]
    > moja dzialalnosc gospodarcza (bo szkoda mi jej likwidowac). oprocz
    > emerytury udalo mi sie dostac robote na umowe zlecenie na czas okreslony

    O ogólnej możliwości zawieszania już Gotfryd napisał. Ja mam inną
    wątpliwość. Żeby przejść na emeryturę trzeba rozwiązać umowe o pracę -
    nawet jeśli dzien później podpiszemy następną. Nie znam tych przepisów
    dokładnie, ale czy nie dotyczy ten warunek także działalności
    gpspodarczej? Czy napewno wystarczy zawieszenie? Może wypowie się ktoś kto
    wie.....

  • 5. Data: 2007-02-08 08:07:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 07 Feb 2007 17:00:20 +0100, doktorek napisał(a):

    > nie wiem jaki przepis, jest to normalna sprawa.kupa ludzi ma zawieszona
    > dzialnosc, sklada deklaracje VAT wyzerowane i tyle. nie ma faktur ,
    > ksiegowych itp ale firma w kazdej chwili moze powrocic do zycia

    Ciekawe ilu z tej "kupy" wie po jakim czasie składania zerowych VAT-7
    przestają być VAT-owcami czynnymi......