  • 1. Data: 2007-02-07 10:28:11
    Temat: ZUS czy trzeba wysylac deklaracje DRA?
    Od: "Mariusz" <M...@p...WYTNIJTOonet.pl>

    Prowadze DG i jestem zatrudniony na umowe o prace, wiec odprowadzam tylko
    zdrowotne. Poniewaz bylem "sklonowany" (takiego okreslenia uzyla pani w
    ZUSie) wiec wysylalem deklaracje DRA tylko jak sie zmianialy procenty
    skladek. Teraz zdaje sie procenty pozostaly bez zmian, wiec czy musze z
    nowym rokiem wyslac deklaracje DRA za styczen, pomimo tego, ze jestem
    sklonowany?

    pzdr.
    Mariusz

  • 2. Data: 2007-02-07 10:31:20
    Temat: Re: ZUS czy trzeba wysylac deklaracje DRA?
    Od: "latet" <s...@x...pl>

> [...]
    > skladek. Teraz zdaje sie procenty pozostaly bez zmian, wiec czy musze z
    > nowym rokiem wyslac deklaracje DRA za styczen, pomimo tego, ze jestem

    Nie wiem o co chodzi z tym klonowaniem,
    ale wiem, ze sam fakt zmiany procentów skladek
    (zmiany dotyczacej wszystkich, np. zdrowotnej) - nie jest powodem
    do wyslania DRA. Przynajmniej mój ZUS tak twierdzi
    i konsekwentnie odmawia przyjecia "nadgorliwych" DRA.

    latet

  • 3. Data: 2007-02-07 10:34:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    latet napisał(a):
    > Nie wiem o co chodzi z tym klonowaniem,
    Zapewne chodzi o to, że płaci 2 razy zdrowotne, czyli jest chyba 2 razy
    zarejestrowany.

    > ale wiem, ze sam fakt zmiany procentów skladek
    > (zmiany dotyczacej wszystkich, np. zdrowotnej) - nie jest powodem
    > do wyslania DRA. Przynajmniej mój ZUS tak twierdzi
    > i konsekwentnie odmawia przyjecia "nadgorliwych" DRA.
    A ja konsekwentnie karmię ich system moim DRA :-) Zapłaciłem za niego
    Prokomowi w moich składkach/podatkach to muszę teraz testować ;-)
    Zresztą wychodzę z założenia, że jak potwór nie dostanie co miesiąc
    odpowiedniej pożywki to zdechnie z głodu, a szkoda by było, bo to taki
    fajny system ;-)

    Maciek

  • 4. Data: 2007-02-07 14:23:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 07 Feb 2007 11:28:11 +0100, Mariusz napisał(a):

> [...]
    > skladek.
    > Teraz zdaje sie procenty pozostaly bez zmian,

    Właśnie się zmieniły z 8,75 na 9,00

    > wiec czy musze z
    > nowym rokiem wyslac deklaracje DRA za styczen, pomimo tego, ze jestem
    > sklonowany?

    Według pracowników ZUS i według ich systemu komputerowego nie musisz.
    Według ustawy musisz.

    Wybór należy do ciebie.

  • 5. Data: 2007-02-07 14:36:06
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > wiec czy musze z nowym rokiem wyslac deklaracje DRA za styczen, pomimo
    > tego, ze jestem sklonowany?

    U nas w Zusie pani twierdzi, ze nie trzeba skladac juz deklaracji, bo oni
    sobie je "klonuja" (podobno po to byl zmieniany kilka miesiecy temu kod
    ubezpieczenia), a jesli ktos koniecznie chce skladac dalej, to tylko na
    oryginalnym, rózowym druku :-)

    Pozdrawiam
    Barbara

  • 6. Data: 2007-02-07 14:37:55
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > Według pracowników ZUS i według ich systemu komputerowego nie musisz.
    > Według ustawy musisz.

    Hmm ciekawe...
    Problem polga na tym, ze u nas nie chcą przyjmować wydruków komputerowych
    tych deklaracji. Muszą być na oryginalnym druku :-( a nie chce mi się co
    miesiąc wypełniać ręcznie, skoro mogę na komputerze tylko zmienić datę i
    ewentualnie kwotę.

    Pozdrawiam
    Barbara

  • 7. Data: 2007-02-07 14:56:29
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-02-2007 o 15:37:55 Barbara K. <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>
    napisał(a):

    > Hmm ciekawe...
    > Problem polga na tym, ze u nas nie chc? przyjmowaae wydruków komputerowych
    > tych deklaracji. Musz? byae na oryginalnym druku :-( a nie chce mi si? co
    > miesi?c wype?niaae r?cznie, skoro mog? na komputerze tylko zmieniae dat? i
    > ewentualnie kwot?.

    A czemu nie chcesz drukować z placznika?

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 8. Data: 2007-02-07 14:56:51
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-02-2007 o 15:36:06 Barbara K. <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > sobie je "klonuja" (podobno po to byl zmieniany kilka miesiecy temu kod
    > ubezpieczenia), a jesli ktos koniecznie chce skladac dalej, to tylko na

    Albo wydruk z placznika

  • 9. Data: 2007-02-07 15:30:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Feb 2007, Barbara K. wrote:

    > Problem polga na tym, ze u nas nie chcą przyjmować wydruków komputerowych
    > tych deklaracji. Muszą być na oryginalnym druku :-(

    Ano tak jest. Mimo że z przepisów nie wynika :>

    > a nie chce mi się co miesiąc wypełniać ręcznie,

    ...a niby dlaczego???
    Co ma jedno do drugiego? :)
    Nie wypełniam "miesiąc w miesiąc", ale już wydruki na ichnich
    "oryginalnych drukach" im zanosiłem, raz trzeba skalibrować
    korektę pozycji wydruku (IPSowe "druki" to umieją!) i już.

    > skoro mogę na komputerze tylko zmienić datę i ewentualnie kwotę.

    No właśnie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-02-07 15:48:14
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > Albo wydruk z placznika

    No właśnie niestety nie. Pani wyraźnie powiedziała - oryginalny różowy druk
    :-( wypełniony ręcznie.
    Lipa. W tej sytuacji nie składam, tylko wpłacam normalnie co miesiąc
    odpowiednią kwotę, a druki jako brudnopisy zostawiam sobie w dokumentach,
    zeby wiedzieć dokładnie za co i ile zapłaciłam.

    Pozdrawiam
    Barbara