  • 1. Data: 2007-11-18 09:29:03
    Temat: darowizna po raz kolejny
    Od: "bartekE320" <k...@g...com>

    Witam! Czy jesli otrzymam od ojca darowizne 7000zl, ktora w przyszlym
    tygodniu wydam na zakup auta, to czy musze ja zglaszac do US? Wiadomo, ze
    jest zwolniona z podatku, ale czy musze to zglaszac? Druga sprawa - czy
    ojciec moze wyplacic te pieniadze z konta i ja sobie je wplace na swoje, czy
    musi sie to odbyc przez przelew?

    Na stronie jakiejs gazety wyczytalem:

    "darowizny i spadki przekraczające 9637 zł (od jednej osoby w ciągu pięciu
    lat), trzeba w terminie miesiąca zgłosić "właściwemu naczelnikowi urzędu
    skarbowego", czyli naczelnikowi urzędu, w którym się rozliczasz z podatków."

    A z ustawy wynika chyba, ze trzeba zglaszac wszystkie. Robi sie to na
    formularzu SD-Z1?

  • 2. Data: 2007-11-18 09:30:49
    Temat: Re: darowizna po raz kolejny
    Od: "bartekE320" <k...@g...com>

    "bartekE320" <k...@g...com> wrote in message
    > Witam! Czy jesli otrzymam od ojca darowizne 7000zl, ktora w przyszlym
    > tygodniu wydam na zakup auta, to czy musze ja zglaszac do US? Wiadomo, ze
    > jest zwolniona z podatku, ale czy musze to zglaszac? Druga sprawa - czy

    I w tym momencie wlasnie sam sobie odpowiedzialem:

    "4. Obowiązek zgłoszenia nie obejmuje przypadków, gdy:
    1) wartość majątku nabytego łącznie od tej samej osoby lub po tej samej
    osobie w okresie 5 lat, poprzedzających rok, w którym nastąpiło ostatnie
    nabycie, doliczona do wartości rzeczy i praw majątkowych ostatnio nabytych,
    nie przekracza kwoty określonej w art. 9 ust. 1 pkt 1
    "

    Czyli zglaszac nie musze, ale pozostale pytania sa aktualne. Czyli czy moze
    byc wplata zamiast przelewu?

    --
    Pozdrawiam'

  • 3. Data: 2007-11-18 10:16:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bartekE320 wrote:
    > Witam! Czy jesli otrzymam od ojca darowizne 7000zl, ktora w przyszlym
    > tygodniu wydam na zakup auta, to czy musze ja zglaszac do US?

    to zależy ile dostałeś darowizn wcześniej.
    Jeśli z ostatnich 5 lat wyjdzie ci mniej niż 9 tys (z groszami) to nie
    musisz zgłaszać.

    Wiadomo,
    > ze jest zwolniona z podatku, ale czy musze to zglaszac?

    j.w.

    Druga sprawa -
    > czy ojciec moze wyplacic te pieniadze z konta i ja sobie je wplace na
    > swoje, czy musi sie to odbyc przez przelew?

    jeżeli mieścisz się w kwocie tych 9 tyś złotych to możesz.
    Jeśli nie, to zwolnienie z podatku jest na dwóch warunkach. a)
    zgłoszenie b) nie gotówką (czyli przelew, przekaz pocztowy) cokolwiek
    co wyladuje u ciebie na koncie.

> [...]
    > podatków."
    >
    > A z ustawy wynika chyba, ze trzeba zglaszac wszystkie. Robi sie to na

    z ustawy nie wynika to co napisaleś powyżej.

  • 4. Data: 2007-11-18 10:18:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bartekE320 wrote:

    > Czyli zglaszac nie musze, ale pozostale pytania sa aktualne. Czyli czy
    > moze byc wplata zamiast przelewu?

    może być nawet gotówka z ręki do ręki.
    z tym, że nastepnym razem jak już będziesz musiał zgłosić to żeby
    wpłacającym na druku np. przekazu pocztowego był ten kto ci te pieniądze
    dał, a nie np. ty.

  • 5. Data: 2007-11-19 11:44:20
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekE320" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatków."
    >
    > A z ustawy wynika chyba, ze trzeba zglaszac wszystkie. Robi sie to na

    Bezpieczniej zgłosic i zrobic przelewem z tytułem darowizna. Dlaczego? bo
    jak przejrzysz grupę to US moze Cie zapytać skąd masz pieniadze na samochód
    (fakt ze to niewielka kwota )ale... po co sie denerwować.