  • 1. Data: 2007-11-17 13:24:19
    Temat: KPIR- program
    Od: " Robmon" <6...@g...pl>

    Dzień dobry.
    Osoba rozpoczynająca działalność gospodarczą nie będąca VAT-owcem poszukuje
    prostego taniego bądź darmowego programu do prowadzenia KPIR. Wiem, że
    istnieje coś takiego jak GOOGLE, ale mam prośbę do Was - praktyków: co
    polecicie. Co jest łatwe w obsłudze, stabilne w działaniu.
    Pozdrawiam. Robmon

  • 2. Data: 2007-11-17 14:49:29
    Temat: Re: KPIR- program
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Robmon pisze:
> [...]
    > istnieje coś takiego jak GOOGLE, ale mam prośbę do Was - praktyków: co
    > polecicie. Co jest łatwe w obsłudze, stabilne w działaniu.

    hmm.
    www.ifirma.pl ??

    Pozdrawiam
    Paol

  • 3. Data: 2007-11-17 15:37:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 17 listopad 2007 15:49
    (autor Paweł Staszewski
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fhmvd6$qr9$1@news.onet.pl>):

    > hmm.
    > www.ifirma.pl...
    ... na pewno nie, bo to szajs, to może darmowa Księga Express TGSoft.pl albo
    Ala StreamSofu, nie darmowa, ale tania. Z darmowych jest jeszcze Vatowiec,
    ale jego nie używałem.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 4. Data: 2007-11-17 15:39:50
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > Ala StreamSofu, nie darmowa, ale tania. Z darmowych jest jeszcze Vatowiec,

    ups.
    To moze napiszesz cos wiecej na temat "szajsowosci" tego serwisu bo ja
    wlasnie chce z tego korzystac :)
    Nie wiem puki co na okresie testowym ale nie widze tam nic co moze mi
    przeszkadzac.
    No moze brzydkie FV :)
    Pozdrawiam
    Paol

  • 5. Data: 2007-11-17 17:09:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Nov 2007, Paweł Staszewski wrote:

> [...]
    [...]
    > ups.
    > To moze napiszesz cos wiecej na temat "szajsowosci" tego serwisu bo ja
    > wlasnie chce z tego korzystac :)

    Nie odpowiadam za opinie Tristana ;) ale Tobie też gugla wyłączyli? ;)
    http://groups.google.pl/groups?q=ifirma+group%3A*.po
    datki&start=0&scoring=d&num=100

    > Nie wiem puki co na okresie testowym ale nie widze tam nic co moze mi
    > przeszkadzac.

    Przejrzyj to archiwum.
    Nie korzystam, więc nie wiem.

    Z moich uwag "tego co widziałem na grupie":
    - to co napisał Piotr:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/143830ab897550cd

    - znajdzież typowe "wpadki", związane *jednak* z nienadążaniem za
    zmianami przepisów, przykładowo miała miejsce niemożliwość ewidencjonowania
    VAT NP:
    (od postów Piotrka)
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/e990028f3a28c556/709e6572d3a556a
    7
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/bd6e270e5b4c8dbf/da9fc44f11bcbcd
    9

    - wyjaśnij sobie, jak chcesz zapewnić żeby mieć *u siebie* archiwum danych
    w postaci elektronicznej, bo w regulaminie nie znalazłem, HELPa na
    stronie nie widzę, a prezentacji przeglądać to sorry, czasu ani
    cierpliwości nie mam :]
    Mając program na PCta możesz w każdej chwili *u siebie* odpalić
    archiwum, potrzebujesz tylko prądnicę ;), peceta i dany program
    (z danymi oczywiście)
    Nawet jak był DOSowy... (emulatorem!)

    No i na deser, w ostatnim pytaniu FAQ, aplikują standardowy kiks
    językowy który zazwyczaj mnie rozrusza: "sprzedaż nieudokumentowaną" :>
    (hint: w przepisie jest "sprzedaż *nieudokumentowana FAKTURAMI*",
    od nieudokumentowanej to można iść siedzieć, a oni nieudokumentowaną
    chcą ujawniać, ciekawe czy czynny żal zaraz dołączają :O).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-11-17 18:04:25
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...]
    >
    > Nie odpowiadam za opinie Tristana ;) ale Tobie też gugla wyłączyli? ;)
    > http://groups.google.pl/groups?q=ifirma+group%3A*.po
    datki&start=0&scoring=d&num=100

    Tak widzialem te watki z wczesniejszego googlowania.
    Ale skoro ktos napisal "szajs" tu na listach to chcialem uzyskac jakies
    dodatkowe informacje :)

> [...]
    7

    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/bd6e270e5b4c8dbf/da9fc44f11bcbcd
    Wyglada na to ze serwis caly czas sie rozwija i poprawia bledy zglaszane
    przez userow.
    Co do nienadazania to niemialem okazji sie jeszcze przekonac ale to ze
    chce prowadzic serwis w ifirma.pl nie zwalnia mnie z czytania update
    apropo przepisow i weryfikacji tego co system wystawia.
    Zreszta kazdy system ktory zostal kupiony "nienadaza" bo zawsze jest
    starszy niz przepisy :)

> [...]
    > w postaci elektronicznej, bo w regulaminie nie znalazłem, HELPa na
    > stronie nie widzę, a prezentacji przeglądać to sorry, czasu ani

    A no mozna zrobic tak oni generuja pdf-y ktore mozna sobie zapisywac dla
    wlasnego spokoju gdzies na dysku.

    > Mając program na PCta możesz w każdej chwili *u siebie* odpalić
    > archiwum, potrzebujesz tylko prądnicę ;), peceta i dany program
    > (z danymi oczywiście)
    > Nawet jak był DOSowy... (emulatorem!)
    A no z tym sie nie zgodze.
    Majac system na pc-ta to co zrobisz w momecie gdy padnie Ci dysk ??
    Odzyskasz dane ?? w jaki sposob ??
    Serwis ifirma to nie jeden pc tylko macierz dyskowa gdzie pewnie maja
    tych dyskow 18 albo i wiecej w raidzie.
    Inna sprawa dajmy na to : padl Ci komp. i co??
    Nie masz dostepu do programu a przy uzyciu ifirma.pl odpalam laptopa i
    zas mam dostep.
    Malo tego jade autem jestem daleko od mojego kompa gdzie mam swoj
    wypasiony program ale jak sie do niego dostac ?? (rdp/vnc ?? mysle ze
    bardziej niebezpieczne niz ssl z ifirma.pl)
    A tak odpalam laptopa lacze sie z operatorem gsm przez internet karta
    np. iplus i korzystam z serwisu.

> [...]
    > od nieudokumentowanej to można iść siedzieć, a oni nieudokumentowaną
    > chcą ujawniać, ciekawe czy czynny żal zaraz dołączają :O).

    pozdrawiam
    Paol

  • 7. Data: 2007-11-17 19:58:19
    Od: "ola" <b...@e...pl>

> [...]
    > bardziej niebezpieczne niz ssl z ifirma.pl)
    > A tak odpalam laptopa lacze sie z operatorem gsm przez internet karta np.

    a słyszał Pan o PenDrive ?
    Chyba większość oprogramowania można z niego uruchamiać
    i dane są że tak powiem przy "tyłku" :)
    a i już większość komputerów ma USB.

  • 8. Data: 2007-11-17 20:31:43
    Od: Paweł Staszewski <p...@i...pl>

    ola pisze:

    > a słyszał Pan o PenDrive ?
    > Chyba większość oprogramowania można z niego uruchamiać
    > i dane są że tak powiem przy "tyłku" :)
    > a i już większość komputerów ma USB.

    Moznaby wymieniac rozwiazania ale czy pendrive/dysk przenosny innego
    typu jest dobrym rozwiazaniem ??
    Pendrive tez jest tak samo jak dysk na PC, tyle ze przenosny a przeciez
    te pdf-y tez moge przegrac na pendrive z systemu online-owego.

    To tylko wszystko spekulacje na temat przechowywania danych.
    Pendrive tez moze padnac to jest jedno male urzadzonko z flashem i
    jednym malym chipem w srodku juz nie mowie o tym ze mozna go zgubic.

    A adresu strony nie da sie zapomniec no chyba ze ktos ma problemy z
    pamiecia.
    A i tak mozna robic kopie z np. ifirma i zapisywac te pdfy na
    dysku/pendrive i innych stanowiace archiwum.

    A co do pendrive to badzmy zdrowi .. czy ktos trzyma tam calego windowsa
    ?? zeby odpalic program??

    Dajmy na to optimaCDN i co ?? 1GB programu + dane na pendrive ??
    Wpisy do rejestru w windowsie zeby odpalic dane ?? no bez przesady
    A tak to mamy system ktory jest "Operating System Independent" moge
    usuchomic go na Mac-u/Linuxie/OSX-ie/Windowsie/Telefonie i wiele innych.

    Aha i klucz hasp tez mam nosic przy sobie w tym przypadku ??

    Mysle ze pendrive nam sprawy nie rozwiaze jesli chodzi o to co jest
    lepsze "System zainstalowany na PC" czy "System dostepny Online"
    Nawet jeslibysmy sie sprzeczali o tajnosc danych to tez nie ma wygranych.

    Bo jak masz windowsa i dostep do internetu to z gory zakladaj ze
    wszedzie Twoje dane juz moga byc jesli byles nieowazny.
    Dosc ze te dane sa to w dodatku nieszyfrowane, a online oferuje
    szyfrowany dostep wiec jest trudniej.
    A to ze ktos z ifirma bedzie wiedzial ?? no to co za roznica czy ktos z
    biura rachunkowego kogo nieznamy czy ktoz z systemu online-owego??
    I tak w obu przypadkach nie mamy zaufania.

    To ma byc system dla malej DG a nie dla duzej firmy gdzie duze znaczenie
    maja dane finansowe.
    Bo takie firmy stac na wlasny zespol ksiegowosci/rachunkowosci/analityki.

    Moznaby sie tak sprzeczac ale jesli mialbym patrzec na to z tej srony
    czyli co jest lepsze online czy offline to zawsze wybiore online.
    Bo wiecej za tym przemawia.

    Podsumowanie:
    Tak pendrive zwieksza bezpieczenstwo ale jak wiemy zawsze gdzie jest i
    nosimy go przy sobie.
    Bo co jesli zgubimy i ktos wpadnie na pomysl "ooo co to wsadze do mojego
    usb w kompie i sprawdze co tam jest"
    :)

    Pozdrawiam
    Paweł Staszewski

  • 9. Data: 2007-11-17 21:22:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 17 listopad 2007 18:09
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0711171752060.832@athlon64>):

> [...]
    > w postaci elektronicznej, bo w regulaminie nie znalazłem, HELPa na
    > stronie nie widzę, a prezentacji przeglądać to sorry, czasu ani

    I jak chcesz zapewnić bezpieczeństwo? Bo dawanie obcym nieznajomym swoich
    alles danych też jakby nie jest zbyt rozsądne.

    BTW: To darmowe nie jest ZTCW....

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 10. Data: 2007-11-18 07:33:25
    Od: marjek <m...@N...pl>

    Robmon napisał(a):
> [...]
    > istnieje coś takiego jak GOOGLE, ale mam prośbę do Was - praktyków: co
    > polecicie. Co jest łatwe w obsłudze, stabilne w działaniu.

    Witam,
    Mała Księgowość Rzeczpospolitej: http://www.rzeczpospolita.pl/mala_ks/
    Dobre, darmowe, polecam!

    Marek.