  • 1. Data: 2007-11-17 19:20:51
    Temat: sprzedaz mieszkania ze spadku przerobiona na darowizny
    Od: "kirkoros" <k...@N...gazeta.pl>

    Wraz z siostrą jesteśmy jedynymi spadkobiercami po ojcu, który zostawił nam
    mieszkanie w spadku.

    Chcemy to uporządkować tak, że siostra sprzeda mi swój udział połowy
    mieszkania. Ale problem jest taki, że chyba wtedy będzie musiała zapłacić
    fiskusowi 19% podatek dochodowy (ponieważ nie minie jeszcze 5 lat od momentu
    nabycia spadku).

    Aby ominąć ten podatek wykombinowaliśmy sobie tak, że to nie będzie sprzedaż,
    tylko siostra przekaże mi jako darowiznę tę połowę mieszkania, a ja przekażę
    siostrze pieniądze też jako darowiznę. W związku z tym nie powinniśmy płacić
    żadnego podatku, bo darowizny w ramach najbliższej rodziny nie są opodatkowane.

    Czy takie coś przejdzie? Czy może są jakieś podstawy prawne do obciążenia nas
    podatkiem?

    Będę wdzięczy za pomoc.

    k.

  • 2. Data: 2007-11-17 21:12:07
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "kirkoros" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > płacić
    > żadnego podatku, bo darowizny w ramach najbliższej rodziny nie są

    Po pierwsze to zdaje się podatku przy sprzedaży nie płacisz jeśli juz
    opłacony został podatek od spadku.
    Po drugie siostra może zrzec się spadku...
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2007-11-17 22:26:28
    Od: "kirkoros" <k...@g...pl>

    Jd. <j...@i...pl> napisał(a):

    > Po pierwsze to zdaje się podatku przy sprzedaży nie płacisz jeśli juz
    > opłacony został podatek od spadku.

    Nigdy o czymś takim nie słyszałem.
    Jeśli to prawda, to interesuje mnie podstawa prawna.

    > Po drugie siostra może zrzec się spadku...

    Na rozprawie sądowej się nie zrzekła, więc chyba już teraz jest za późno.
    Odziedziczyliśmy wszystko po połowie.

    k.

  • 4. Data: 2007-11-18 01:58:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kirkoros wrote:

    > Nigdy o czymś takim nie słyszałem.
    > Jeśli to prawda, to interesuje mnie podstawa prawna.

    Nieprawda.

    > Na rozprawie sądowej się nie zrzekła, więc chyba już teraz jest za późno.
    > Odziedziczyliśmy wszystko po połowie.

    poczytaj jeszcze o zniesieniu współwłasności.