  • 1. Data: 2002-01-14 22:05:24
    Temat: darowizna - przelewy?
    Od: "Skiper" <k...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie grupowiczow, czytam czasmi grupe ale tym razem mam problem.
    Mam nadzieje ze ktos z Was mi pomoze :-)

    Sytuacja wyglada nastepujaco.
    Kobieta X ma corke Y ktora pracuje i przebywa legalnie w Wielkiej Brytani
    juz od 10 lat i tam placi podatki. Ma polskie obywatelstwo i prawo pobutu w
    UK, ma meza angola. Jednak zachciala kupic mieszkanie w swoim pieknym kraju
    i dlatego ze nie posiada konta w polskim banku poprosila swoja mame o to ze
    przeleje pieniadze na jej konto a ta miala przelac pierwsza wplate na konto
    spoldzielni mieszkaniowej. Tak tez zrobily jednak w spoldzielni mama sie
    dowiedziala ze spoldzielnia bedzie musiala poinformowac urzad skarb. i
    trzeba bedzie zaplacic podatek od darowizny.

    Tu nasuwaja sie moje pytania:
    1.Czy spoldzielnie maja prawo o takich rzeczach informowac tzn. czyje
    nazwisko bylo na przelewie /na przelewie bylo ze z konta mamy ale na
    mieszkanie corki - wyraznie zaznaczone/?

    2.Jak z tego najsprytniej wybrnac? To co mi wpadlo do glowy to zlozenie w
    spoldzielni i w urz. skarbowym oswiadczenia o pelnomocnictwie do zalatwiania
    spraw finansowych przez matke i ze to nie darowizna tylko formalnosc.
    czy takie oswiadczenie musi byc pswiadczone ewentualnie u notariusza?
    dodam ze nie mozna odrazu przelac z anglii na konto spoldzielni

    3. Jak sprawa wyglada jakby ta dziewczyna mieszkajaca i pracujaca i placaca
    podatki w UK chiala sobie odliczyc wydatek na mieszkanie skoro tu w Polsce
    niema dochodow, troche absurdalne ale czy wtedy urzad skarbowy musialby cos
    wyplacic?

    Troche to zagmatwane ale wierze ze zrozumieliscie o co mi chodzi.
    Z gory wielkie dzieki
    krzysiek d.