  • 1. Data: 2003-06-17 08:36:17
    Temat: data przyjęcia śr.trwałego
    Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl>

    Witam :-)
    Z jaką datą trzeba przyjąć nast. śr.trwały; samochód ciężarowy, używany,
    sprowadzony z zagranicy; wg. daty faktury, sprowadzenia towaru do kraju (wg
    SAD), czy też obowiazuje data rejestracji w wydziale komunikacji...
    z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
    Iwona

  • 2. Data: 2003-06-17 11:33:56
    Temat: Re: data przyjęcia śr.trwałego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jun 2003, Iwona wrote:

> [...]
    >+ SAD), czy też obowiazuje data rejestracji w wydziale komunikacji...

    Primo: nie wiem do czego "przyjąć" :), rozumiem że jak PK to
    mogą być jakieś sztuki księgowe (ale wcale nie piszesz czy PK !).
    Podatkowo - IMHO to ustawowo: "data przyjęcia *do użytkowania*".
    Wcale nie napisali że musi być "natychmiast", natomiast powinno
    być wtedy kiedy rzeczywiście zaczął na siebie zarabiać.
    Znaczy: nie wcześniej niż data rejestracji, IMHO.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-06-17 12:18:37
    Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > być wtedy kiedy rzeczywiście zaczął na siebie zarabiać.
    > Znaczy: nie wcześniej niż data rejestracji, IMHO.

    chodziło mi o datę wpisu do ewidencji śr. trwałych (KPiR). Dzięki za pomoc
    Iw

  • 4. Data: 2003-06-18 07:13:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Primo: nie wiem do czego "przyjąć" :), rozumiem że jak PK to
    > mogą być jakieś sztuki księgowe (ale wcale nie piszesz czy PK !).
    Żadnych szczególnych sztuczek nie ma - data przyjęcia jest niezalezna od
    rodzaju porwadzonych ksiąg. Co najwyżej trzeba OT wypełnić (ale tylko
    zwyczajowo - bo formalnie taki druk nie jest zdefiniowany).

> [...]
    > być wtedy kiedy rzeczywiście zaczął na siebie zarabiać.
    > Znaczy: nie wcześniej niż data rejestracji, IMHO.
    Gotfrydzie, czy uważasz że uzywany samochód przed przerejestrowanie na
    nowego właścicela nie jest kompletny i zdatny do uzytku?
    Przeciez jest taki o ile tylko może legalnie wyjechac na drogę. TO jest
    podstawowy warunek - przydatnośc, mozliwośc użytkowania a nie czy juz na
    siebie zarabia czy nie. :-)

    Nie wiem jak z samochodami z zagranicy, ale jezli kupujesz używany
    samochód w Polsce to masz trochę czasu na jego przerejestrowania, a w
    tym czasie możesz przeciez legalnie poruszac się nim po drogach
    publicznych i możesz go używać do działalnośc od momentu kiedy
    dostaniesz kluczyki.

    A więc - przyjmujemy "na stan" wtedy kiedy możemy go używać - jeżeli np.
    stoi na cle lub z jakiegoś powodu może na razie jeździć tylko po
    podwórku, albo np. wymaga generalnego remontu bo kupiliśmy powypadkowy
    to jeszcze nie kwalifikuje sie do wpisu do ewidencji i wszystkie wydatki
    na niego poniesione podnosza wartośc początkową.

    Kiedy możemy nim wyjechać na ulicę i wykorzystywać do celów DG to możemy
    go wprowadzić do ewidencji.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-06-18 08:34:47
    Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > na niego poniesione podnosza wartośc początkową.
    >
    > Kiedy możemy nim wyjechać na ulicę i wykorzystywać do celów DG to możemy

    Dzięki za pomoc. Mam jeszcze pytanie; czy data przyjęcia do ewidencji śr
    trw=data wpisu podatku VAT wynikającego z faktury do ew.zakupów VAt?
    (wydaje mi się to logiczne ale wole się upewnić:-)
    pozdrawiam
    Iw.

  • 6. Data: 2003-06-18 08:39:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Iwona napisał:

    > Dzięki za pomoc. Mam jeszcze pytanie; czy data przyjęcia do ewidencji śr
    > trw=data wpisu podatku VAT wynikającego z faktury do ew.zakupów VAt?
    > (wydaje mi się to logiczne ale wole się upewnić:-)

    Absolutnie nie. VAT możesz odliczyc w miesiącu OTRZYMANIA FAKTURY lub w
    miesiącu następnym i nie ma to żadnego związku z data przyjęcia ST do
    użytkowania.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-06-18 10:58:49
    Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl>

    > Absolutnie nie. VAT możesz odliczyc w miesiącu OTRZYMANIA FAKTURY lub w
    > miesiącu następnym i nie ma to żadnego związku z data przyjęcia ST do
> [...]
    Ups...racja. Dzięki serdeczne:-)

  • 8. Data: 2003-06-18 14:58:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Jun 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    [...]
> [...]
    >+ nowego właścicela nie jest kompletny i zdatny do uzytku?
    >+ Przeciez jest taki o ile tylko może legalnie wyjechac na drogę.

    Erm, oczywiście !

    [...]
    >+ A więc - przyjmujemy "na stan" wtedy kiedy możemy go używać

    ...co mniej więcej chciałem wyrazić :) (w znaczeniu: *możemy*
    "przyjąć", bo a nuż ktoś planuje zacząć używać w przyszłym kwartale
    i da się to udowodnić ;))

    pozdrowienia, Gotfryd