  • 1. Data: 2003-06-17 07:52:26
    Temat: Przejscie na VAT
    Od: "Bedek" <b...@u...com.pl>

    Witam wszystkich!

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza i nie jestem "vatowcem". Chcialbym jednak
    od poczatku lipca przejsc na VAT. Mam w zwiazku z tym pytanie i prosbe o
    porade.

    - czy jest to w ogole mozliwe?
    - jakie sa koszty przejscia na VAT?
    - czy zna ktos moze sciezke (droge przez meke :-) jaka musi przebyc
    przedsiebiorca aby zostac vatowcem?

    Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi!

    Pozdrawiam!
    Jarek "Bedek"
    www.jotte.pl

  • 2. Data: 2003-06-17 22:33:10
    Temat: Re: Przejscie na VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jun 2003, Bedek wrote:

> [...]
    >+ od poczatku lipca przejsc na VAT. Mam w zwiazku z tym pytanie i prosbe o

    Ogólnie tak. Pytaniem jest czy i kiedy byłeś już VATowcem !
    Zakładam optymistycznie że wiesz iż VAT jest *dodatkowym*
    podatkiem do rozliczania :) (oprócz dochodowego).

    >+ - jakie sa koszty przejscia na VAT?

    Kilkadziesiat zł do opłacenia w Urzędzie...Gminy lub Miasta :)

    >+ - czy zna ktos moze sciezke (droge przez meke :-) jaka musi przebyc
    >+ przedsiebiorca aby zostac vatowcem?

    Poleźć do US po stosowny "papier" lub spróbować znaleźć na stronie
    MF (wrrr... czy wszystko co było "jakieś" u nas trzeba zepsuć, np.
    wpychając PHP gdie się da i gdzie się nie da :> ?), zapłacić
    opłatę w UM/UG i zanieść papiery z dowodem wpłaty do US.
    IMHO nic strasznego :)
    Pamiętać że na minimum 3 lata jest się umoczonym w VAT :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-06-17 22:49:44
    Od: "Michu" <a...@w...pl>

    > - czy jest to w ogole mozliwe?

    Jak najbardziej. Przechodziłem to 1 stycznia bieżącego roku.

    > - jakie sa koszty przejscia na VAT?

    152zł na konto Urzędu Miasta tytułem rejestracji dla podatku VAT.

    > - czy zna ktos moze sciezke (droge przez meke :-) jaka musi przebyc
    > przedsiebiorca aby zostac vatowcem?

    W skarbowym składałem VAT-6 - rezygnacja ze zwolnienia i VAT-R - rejestracja
    dla podatku VAT. Dodatkowo odręczną notatkę że wybieram rozliczenie
    kwartalne ale z tego co wiem to tego już nie trzeba bo są nowe druki VAT-R
    które mają odpowiedni punkcik gdzie się to podaje.
    Osobna kwestia jest taka czy to się tak naprawdę opłaca. Lepiej firmom się
    zaprezentować jako VAT-owiec ale jeśłi nie musisz nim być bo masz małe
    obroty to nie ma sensu się w to bawić, bez VAT-u mniej haraczu do skarbowego
    i mniej papierków do wypełniania.

  • 4. Data: 2003-06-18 00:04:00
    Temat: Re[2]: Przejscie na VAT
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 18 czerwca 2003 o godzinie (00:33:10) napisano:

    W ogole to tak, w szczegole - nie zawsze. :)

    GSn> Kilkadziesiat zł do opłacenia w Urzędzie...Gminy lub Miasta :)

    Scislej: 152 zlote + oplata za przekaz/przelew.

    Deklaracja VAT-R oraz dowod zaplaty powyzszego haraczu*.

> [...]
    >kwartalne ale z tego co wiem to tego już nie trzeba bo są nowe druki VAT-R
    >które mają odpowiedni punkcik gdzie się to podaje.

    Masz racje - sa nowe druki. Wszystko na VAT-R: zgloszenie, rezygnacja
    ze zwolnienia, wybor rozliczenia miesieczne/kwartalne, itd.

    * bo niby co ich to kosztuje (np. w porownaniu z comiesiecznym PIT-5,
    za ktorego nie trzeba placic)?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl