  • 1. Data: 2003-06-16 21:03:43
    Temat: działalnosc gospod po śmierci os. fiz.
    Od: "Maxx" <f...@w...pl>

    Mam następujący problem;
    Zmarł mój ojciec, prowadził działalność gospodarczą jako osoba fizyczna
    (tylko na niego) zatrudniając kilka osób, był płatnikiem VAT w jaki sposób
    firma może działać dalej do zakończenia postępowania spadkowego?
    Spadkobierców jest 2 - ja i matka.
    Obsługująca firmę od dawna kancelaria adwokacka od tygodnia zastanawia się
    jak przekształcić firmę. Tymczasem dzięki ksiegowej okazało się, że od
    tygodnia firma wypisuje faktury VAT nielegalnie i tego VAT-u nie będzie
    mozna odliczyć - co wydaje mi się dziwne.
    Nie ustalono pełnomocnictwa...
    Kopałem sporo w internecie, ale do niczego nie doszedłem. Nawet nie wiem od
    czego zacząc...
    Jakie są podstawy prawne działania firmy/działalnosci gospodarczej po
    smierci osoby fizycznej?

  • 2. Data: 2003-06-17 05:49:43
    Temat: Re: działalnosc gospod po śmierci os. fiz.
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Maxx" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    od
    > czego zacząc...
    > Jakie są podstawy prawne działania firmy/działalnosci gospodarczej po
    --------------------------------
    Nie pamiętam dokłądnie jak wygląda sprawa postępowania spadkowego jedno jest
    pewne nie możecie prowadzić działalości jako spadkobiercy w świetle Vat
    podatnik nie żyje wiec nie odliczy vat.
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-06-17 06:48:46
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maxx" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    i tego VAT-u nie będzie

    jeżeli wypisuje to naliczyć ale też nielegalnie

    > od
    możesz otworzyć własną działalność o ile oczywiscie nie ma innych przeszkód
    i działałać w tym samym zakresie
    ale to bedzie już nowa firma

  • 4. Data: 2003-06-23 18:37:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Jun 2003, Maxx wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Jakie są podstawy prawne działania firmy/działalnosci gospodarczej po

    Wychodzi na to, że będziesz z konieczności specjalistą... jeśli
    jeszcze masz do tego zdrowie i trochę czasu to napisz na grupie
    jak się skończyło. Bo ja np. poza artykułami "około setki"
    w Ordynacji (od 97) nie wiem co by jeszcze wchodziło w rachubę
    (nie licząc może jakichś elementów które na grupie się przewinęły
    a o których wszyscy już pozapominali :().

    pozdrowienia, Gotfryd