  • 1. Data: 2002-02-19 20:49:29
    Temat: delegacje
    Od: "Seba" <s...@b...gnet.pl>

    Witam
    odlicza sie od dochodu czy przychodu ?
    I jak to wpisac do ksiazki przychodow i rozchodow ?
    Jakie dokumenty sa potrzebne przy prowadzeniu takich kosztow (DG i jezdze
    na nie prywatnym autkiem - ryczalt)

    pozdrawiam, Seba

  • 2. Data: 2002-02-20 00:09:55
    Temat: Re: delegacje
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    "Seba" <s...@b...gnet.pl> wrote:
    > Witam
    > odlicza sie od dochodu czy przychodu ?

    Ciekawe masz kolumny w tej książce :-))))
    (na to samo wyjdzie)

    > I jak to wpisac do ksiazki przychodow i rozchodow ?

    Kolumna 14 - na podstawie dowodu wewnętrznego.

    > Jakie dokumenty sa potrzebne przy prowadzeniu takich kosztow (DG i
    jezdze
    > na nie prywatnym autkiem - ryczalt)
    >
    > pozdrawiam, Seba

    Potrzebny jest dokument dokumentujący to zdarzenie.
    Wymagania w RMF dot. KPiR:
    Dz. U. Nr 116 z 2000r, poz. 1222. z 2001r. Dz. U. Nr. 128 poz. 1421 -
    od 23.11.01

    CEZ

  • 3. Data: 2002-02-20 07:30:22
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezary Farynowski" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe masz kolumny w tej książce :-))))
    > (na to samo wyjdzie)

    > Kolumna 14 - na podstawie dowodu wewnętrznego.

    koszty przejazdów - Ewidencja Przebiegu Pojazdu
    koszty noclegów - tylko na podstawie rachunków
    diety - tak - trzeba jednak wypełnić druk delegacji (nie ma obowiązku jej
    potwierdzania)

    AS

  • 4. Data: 2002-02-20 12:19:04
    Od: "Seba" <s...@i...pl>

    Witam
    > koszty przejazdów - Ewidencja Przebiegu Pojazdu
    > koszty noclegów - tylko na podstawie rachunków
    > diety - tak - trzeba jednak wypełnić druk delegacji (nie ma obowiązku jej
    > potwierdzania)
    Moge je sobie sam wystawiac ?
    jesli nie ma rachunkow za nocleg (nocuje na wynajmowanym przez siebie
    mieszkaniu) to moze byc ryczalt - oczywiscie na druku delegacji, ktory sobie
    sam wystawiam ?
    I jesli jestem vatowcem to odliczam to od vatu, czy tylko od przychodu
    (chyba o to mi wczesniej chodzilo) ?

    pozdrawiam i dzieki, Seba

  • 5. Data: 2002-02-20 12:50:25
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Moge je sobie sam wystawiac ?

    tak

    > jesli nie ma rachunkow za nocleg (nocuje na wynajmowanym przez siebie
    > mieszkaniu) to moze byc ryczalt - oczywiscie na druku delegacji, ktory
    sobie
    > sam wystawiam ?

    nie - nie jesteś pracownikiem - jedyny ryczałt, który Ci przysługuje to
    diety

    > I jesli jestem vatowcem to odliczam to od vatu, czy tylko od przychodu
    > (chyba o to mi wczesniej chodzilo) ?

    ale co byś chciał odliczać? w kosztach używania pojazdu ustalanych wg stawek
    i w dietach nie ma Vatu - wpuszczasz w koszty. na resztę będziesz miał
    faktury, więc vat możesz z nich odliczyć

    AS

  • 6. Data: 2002-02-20 13:55:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Feb 2002, Seba wrote:
    [...]
    >+ > koszty noclegów - tylko na podstawie rachunków
    >+ > diety - tak - trzeba jednak wypełnić druk delegacji (nie ma obowiązku jej
    >+ > potwierdzania)
    >+ Moge je sobie sam wystawiac ?

    Tak.

    >+ jesli nie ma rachunkow za nocleg (nocuje na wynajmowanym przez siebie
    >+ mieszkaniu) to moze byc ryczalt - oczywiscie na druku delegacji, ktory sobie
    >+ sam wystawiam ?

    Nie, jak już wiesz.

    >+ I jesli jestem vatowcem to odliczam to od vatu, czy tylko od przychodu
    >+ (chyba o to mi wczesniej chodzilo) ?

    VAT od przejazdów powyżej pewnej odległości (chyba 100km)
    możesz odliczyć, oczywiście tylko jeśli czymś innym
    niż swój samochód :)
    VATu od noclegów nie: traktowane są jako usługa turystyczna
    (czy jakoś podobnie to jest określone w ustawie), a te są
    wyłączone z odliczania VAT (w ustawie o VAT).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-02-20 23:49:22
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Feb 2002, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    >+ On Wed, 20 Feb 2002, Seba wrote:
    [...]
> [...]
    >+ VAT od przejazdów powyżej pewnej odległości (chyba 100km)
    >+ możesz odliczyć, oczywiście tylko jeśli czymś innym

    Zeznaję: 50km i inne ograniczenia, patrz wątek z moim pytaniem.

    >+ VATu od noclegów nie: [...]

    Pozdrowienia, Gotfryd